Söndag.

Ja igår var det ju Hannahs födelsedag. Dagen var jättelyckad, bortsett från 2 besvikelser som Hannah inte märkte så mycket av.  Hon börjar väl vänja sig antar jag.
Många fina presenter bla. en massa pyssel som hon önskat sig. Kommer bli jättebra att ha i nya lägenheten då det finns lite mera utrymme får sånt. Hon var väldigt nöjd iaf. Men bästa var nog de riktiga pärlorna från Miriam. 
Bjöd på pastasallad, kyckling och tonfisk med vitlökssås och sweet-chili sås, som jag tror gick hem hos alla.
Jag är mest förvånad att vi faktiskt lyckades ro hem ett kalas öht. Och att det blev såpass bra också!

På kvällen blev det riktigt obehagligt.
Vi har en granne som är lite av en enstöring. Han säljer tavlor han målat och pantar burkar. Det är så han försörjer sig. Barnen kallar honom tomten för han har långt vitt hår och vitt skägg.

Vi hade inte sett till honom på flera veckor och igår tittade en annan granna in genom fönstret. HAn bor på förta vångingen vägg i vägg med oss. Då låg han på golvet. Jag har varit rädd för att han ska ha legat där men tänkt att man skulle ha känt det. Vi har kollat in genom brevlådan och sån förut för att se om han varit hemma vilket vi trott att han inte varit. Så sent som igår tittade Bettan och Johan in och kände ingenting.

Men han låg alltså på golvet. Jag ringde 112 och berättade vad som hade hänt. Sa att 7 tillhållare låste var låst innifrån och att vi inte visste om det hade hänt för 10 minuter sedan eller 3 veckor senadn.

Ambulansen kom först. Sen  OLAN och sen polisen. De bröt upp dörren, vilket tog väldigt lång tid (Lås ALDRIG 7 tillhållarn innifrån, OM det händer något tar det jättelång tid att komma in)

Till slut hörde jag att de fick upp dörren och alla SPRANG ut på gården 2 poliser kräktes i trappen. En svärm av stora svarta flugor hade flugit ut.
De trodde att han hade legat där i 4 veckor.
3 meter från vår spis. Med brandvägg i mellan.

Det var jätteobehagligt och jag har fortfarande en obehagskänsla i kroppen. Kan inte riktigt skaka den av mig.
Bettan och V skulle gå upp till sig när lukten lagt sig men kom ner spingandes igen. Det hade varit fullt med flugor i trappen ( de bor på 3:e våning i samma trappuppgång) och lukten hade stigit ich fastnat utanför dom . Jag tyckte så synd om dom. Fy fan va läskigt.
De kunde gå upp senare när det vart vädrat en stund.

Känns helt overkligt på något sätt.

***

Maten igår:

Frukost: 1 fröig med mini keso
 Mellis:-
Lunch:-
Middag: Pastasallade med vitlökssås.
Mellis: Kladdkaka med grädde.
Kvällsmat: Pastasallad.

Dagens vikt. 103,2

Kommentarer
Postat av: Maria

Asså fyyy faaaan vad äckligt. Vilken jäkla mardröm alltså. Förstår att det känns overkliget. Bläääää !!! Bamsekram till dig från mig

2008-11-09 @ 19:52:51
URL: http://mariashuvud.blogg.se/
Postat av: Åsa (Valerina)

Nej men fy så hemskt. Stackars er och de som fick ta hand om det,,,och stackars honom som dött där alldeles ensam. Förstår att det känns overkligt.

2008-11-16 @ 00:14:41
URL: http://valerina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0