Måndag.

Att helgerna ska vara så svåra. Dagarna går bra men kvällarna är svåra. Då ska det vara godis och mysmat. Det kan man ju heller inte begära att barnen ska vara utan för att mamma har dålig karaktär. Annars är vi rätt så hårda med det. Det är lördagsgodis som gäller och någon gång läsk till. Men bara på lördag alltså. Annars blir det vatten och vanlig mat. Och det är de nöjda med.
Men varför kan jag inte avstå då. Jag tror det är vanans makt. Jag vill igentligen inte ha ju. Och så här i efterhand så ångrar jag mig och tycker att det var onödigt.
Igår röjde vi i källaren hela dagen och till kvällen så bjöd Johan på kinamat på resturangen. Vi går ALDRIG ut och äter så det var en stor grej för tjejerna även om det bara var på kvarterskinan. Beställde friterat, kyckling och biff med bambuskott. Jag hade redan bestämt att jag inte skulle ta några räkor men det blev ju naturligtvis inte så. en 5 stycken blev det iaf.
Sen ville barnen ha friterad banan med glass i efterrätt. Så vi beställde 1 som vi skulle dela på allihop. Men dom i köket bjöd barnen på 1 så in kommer 2 tallrikar. Jättegulligt av dem men inte så bra för mig.
Så det blev ½ friterad banan men  1 kula vanlijglass med chokladsås och sirap. Yeaah! inte.
Måste jobba lite mer på min karaktär. Jag är lite rädd för hur det kommer att gå när jag gåt ner ännu mer. Jag är lite bortskämd med att det går så lätt nu. Jag behöver inte kämpa så för att gå ner utan lite ändringar gör skillnad.
Men det får jag ta då.

Maten ïgår:

Frukost: Omelett på 3 ägg, kalkon, ½ avokado och ½ tomat.
Mellis:-
Lunch: Kokt blomkål och fiskbullar i hummersås.
Mellis:-
Middag: Kinamat.
Kvällsmat:-

Dagens vikt 104,7

 Ja jusst det ja. Igår kunde jag ta av mig förlovningsringen, ja den åkte ju snabbt på igen. Inget sånt alltså. Men jag har inte kunnat få den av fingret på år och jag har haft lite panik över detta. Återihgen inte för att jag VILL ta av den. Men det har kännts läskigt att den suttit så hårt att jag inte kunnat få av den.

Kommentarer
Postat av: Libra

Hittade hit via aff's viktsnack.

jag börjar min viktresa idag (IGEN). Vågen stannade på 105,4 kg. Urk.

Nu letar jag inspiration i form av snack, bloggare och recept. Är grymt sugen på soppor just nu och såg på en av dina bilder att du ätit blomkåls- och broccolisoppa. Det låter himla gott. Ska leta recept nu! :)

Heja på!

2008-10-20 @ 11:34:26
Postat av: whatthefuckdotcom

Du är verkligen jätte duktig... tänk att jag blir alltid hungrig när jag hälsar på hos dej ;)

2008-10-20 @ 14:41:38
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0