Onsdag.

Ja vad ska jag säga. Maten igår blev inte heller bra. Det känns som jag tappar fokus. Läste någonstans att stress kan leda till dåliga matvanor och får väl skylla lite på det. Den här flytten stressar ihjäl mig. Det är så mycke som måste göras och jag vet inte var jag ska börja. Sen har vi detektivskolan som tar tid och engagemang (stavas?) Och så är det Sofies adhd som gör att vi måste ha fokus på henne hela tiden plus att vi inte får glömma bort Hannah. Det känns som jag behöver en paus från allt. Det kanske inte låter som så mycke med tanke på att vi inte har något jobb varken jag eller Johan. Men det är kanske jusst det som är grejen. Jag är inte van att ha så här mycke i huvet. Jag har ändå varit sjukskriven i över 6 år och innan dess bara hemma sedan gymnasiet. Jag har varit "sjuk" hela mitt vuxna liv och i tonåren också. Nu har jag kommit en bra bit på vägen men jag antar att jag inte riktigt hanterar såna här saker som alla andra. Det kan lätt kännas som det blir för mycke och då blir inget gjort istället.
Jag glömmer bort saker, viktiga saker. Kommer på dem när de redan skulle varit gjorda. Telefonsamtal som aldrig blir ringda, möten som glöms av. 

Det är jobbigt nu.

Maten igår:

Frukost: 1 nutrilett.
Mellis: 1 burk makrill i tomatsås, ½ avokado, keso.
Lunch: -
 Mellis: 2 mackor på detektivskolan.
Middag: korvstroganof med kokt blomkål 1 dl kokt fullkornspasta. 
Kvällsmat: makrill i tomatsås, avokado, keso och ett par oliver. 

Dagens vikt 105
 


Kommentarer
Postat av: Åsa (Valerina)

Hej tjejen.

Det ÄR tufft att ha barn med ADHD. Att så också flytta mitt i allt gör det ju ännu tuffare. Och ni har ju ganska nyligen fått diagnosen på doittern, och det tar ofta ett tag innan allt sjunker in och man landar i det.

Du skriver att du varit sjuk och att du glömmer saker och så. Vad har du för sjukdom? Är du utbränd eller har du något annat? Förlåt om jag är brutalt ärlig, men kan det vara så att du också har ADHD?



Hoppas att livet snart känns lite lättare, borde väl lätta lite när allt är klart med flytten :)



Kram Åsa.

2008-10-22 @ 08:28:01
URL: http://valerina.wordpress.com
Postat av: camilla

Jag kan förstå precis hur du har det. Har i och för sig jobb både jag och min man ,men förstår stressen med flickan med adhd och allt annat runt omkring som måste klaras.För detta att ta hand om en som har adhd blir jobbigt och stressigt. Man måste tjata hela tiden påminna om saker osv.... Just nu är våran somn inne i en period och han är skit jobbig.Lyssnar inte för fem öre och retas,hittar på aker,gapar,skriker hittar på en massa konstiga ljud och bär sig allmän illa åt. Blir bara sååå trött!

Så jag kan för stå dig. Men ge inte upp! Ni klarar detta.'

Kram

2008-10-22 @ 09:20:35
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Isa

Fin blogg!



Titta gärna in på min bloppis! Vinterkläder och annat för flick och pojk i stl 92-110 finns att fynda.



Mer kommer att läggas till under dagen så kom gärna tillbaka flera gånger!



Välkommen!



http://Isas.blogg.se

2008-10-22 @ 11:20:53
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Anja

Hej kära svägerska!

Du vet att vi bara bor några kvarter bort och ställer upp på avlastning och bara allmänt skitsnack i soffan om så behövs. Om bara några dagar gör jag inte så mycket vättigt på dagarna mer än att ta körkort då :D



preggo-anja

2008-10-22 @ 15:04:11
URL: http://anya.lustgas.nu/Idun/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0