Ny vecka.

Ja det rullar på veckorna. Nu har det redan gått en vecka till med det aktiva vikttänket.  Tycker fortfarande att det går jättebra. Förmodligen för att jag inte "bantar" eller går på nån "diet" eller använder mig av någon metod som man tröttnat på.
Alla dieter och metoder och grejer ska ju heta något nu förtiden och jag skulle vilja kalla min för Sunt förnuft.
Det kommer man långt på. Jag tror inte på att räkna kalorier eller points eller liknande. Klart man ska ha kunskapen om mat och vad som är bra och mindre bra och man bör undvika de värsta kaloribomberna men i det stora hela gör det absolut ingenting om man skulle svulla någon dag heller för den delen.  För vad gör en dag under hela livet.


Maten igår:

Frukost: Havregrynsgröt med banan, kanel, mjölk och linfrö
Mellis:-
Lunch: frukosten var nästan vid lunch tid
Mellis:-
Middag: Stekt kycklingfile, rostade morötter, lök och kålrot. Fullkornsris (1½dl kokt) brysselkål, broccoli, vitlökssås gjord på turkisk yogurt och stekta kantareller.
Kvällsmat:-


Dagens vikt: 107,3

- 1,2 kg

Start vikt: 112,6
Vecka 4 - 5,3 kg

Total viktminskning :  17,7 kg

Kommentarer
Postat av: mamma

duktig tös, du kommer att vinna, ska hänga på med mitt egna, du vet.

2008-09-09 @ 09:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0