Måndag. 10/8 -09

Ja nu var vi hemma igen då. I Tisdagseftermiddag åkte vi upp till Mamma. Resan gick bra och när vi kom fram så hade mamma gjort en jättegod pizza. Christer var med och på kvällen så åkte vi ut för att fiska. Christer fick en liten gös.
Och det var väl i stort sett det som dagarna var fyllda med. Vi gick upp tidigt nästan varje dag för att ge oss ut. Jag fick mina första fiskar på kastspö (har ju bara metat innan) och Christer fick 2 gösar till. På torsdagen åkte vi ut till Ylva och Håkan. Vi fikade och pratade och sen gick vi ut i skogen för att leta svamp. En del små gula kantareller hittade vi som vi gjorde en jättegod kantarellsås av.
Barnen har badat och haft det mysigt och pysslat hemma hos mormor. Kort sagt så har det varit underbara dagar. Jag ville inte riktigt åka hem.

Vi har sett en massa djur också. Det började redan på willys när vi skulle inhandla färdkosten. En jätteskum larv. Sen har vi sett ormvråkar, fjärilar i mängder, konstiga flygmyror, en älg, jag såg en gös som jagade småfisk 1 meter från mina fötter, massa olika sjöfåglar och harar.

I fredags så åkte jag och barnen med mormor och Ylva och Håkan på "Allsång på Spiken" Jag har aldrig varit på allsång förut och det var jätteroligt!

Lite bilder då...


Den skumma larven som såg ut som en leksak.


Christers första lilla Gös.


Kvällsfiske i solnedgången.


Det är en underbara solnedgång över Vänern.


Min allra första fisk. Inte dåligt att få med både Abborre och Gädd-häng på samma bild va ;)


En av många vackra fjärilar.


Äppeltjuven i Sunnersberg AKA "Älgiot"


Dom finaste fiskarna i hela Vänern.


Syskonkärlek.


Invasion!

Av dessa. Hela bilen var full.
'

På väg ut på piren i soluppgången. 

 
 Christer fiskar. 

 
 ♫ Ja, det är dans på Spikens brygga ♪


Hannah och Sofie och alla de andra barnen fick komma fram och sjunga Idas sommarvisa.


Hannah tog ett kort på Sofie bland ankorna.


och PÅ ankorna.


♫ jag sjunger ålefeskarns valls ♪


Marknad på "Törget" Farfar och barnbarn på jakt efter "foppa-märken"

Så där ja.  Puh. Det var jobbigt. Får inte ta så lång tid emellan uppdateringarna

Dagens vikt 100,3




Kommentarer
Postat av: Mamma

kul bilder, du är så himla duktig, o vikten är ju jättebra, med tanke på semsestertider

2009-08-10 @ 10:18:53
Postat av: Anja

Å fina bilder! (Du är kul, Gädd-häng)Ni verkar verkligen ha haft det underbart! Stackars Ylva när Älgen hälsar på. Vi får åka upp snart och hälsa på farmor, det var ett tag sedan, så kan vi passa på att plocka lite av Ylvas äpplen innan älgen tar dom ;)

2009-08-11 @ 07:29:33
URL: http://anya.lustgas.nu/wordpress/
Postat av: Anonym

Haha "abborre och gäddhäng på samma kort",,,,det kallar jag humor på hög nivå :D Underbart :)

2009-08-11 @ 23:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0