Tisdag. 4/8 -09

Oj. Nu var det så där längesedan jag skrev igen.
Jag känner mig mycket bättre nu men det kommer över mig ibland. Det som är bra är att jag faktiskt kan mota bort det. Och inte som förut stanna i det. Så nog har jag kommit en bra bit på väg. Jag är nog för ivrig bara. Jag vill ha ett jobb och känna att jag gör något. Vill inte behöva vara beroende bidrag utan känna att jag tjänar mina egna pengar. Och jag vill det nu. Så jag har inte tid med några bakslag. Därför har jag inget tålamod till det.
Men som sagt jag är mycket bättre nu och jag får vara glad för det.

Förra tisdagen var vi och plockade blåbär med Christer. Och jäklar va blåbär det fanns. Först åkte vi till ett ställe som hade lite färre men grymt stora bär. Sen åkte vi till ett annat och fikade och sist åkte vi till ett ställe dr det fanns hur många som helst. 1½ liter fick vi i hop och då gick jag mest runt och tittade och rå plockade inte så mycket som jag kunde ha gjort.  2 björksopp, 1 karl johan och lite gula kantareller hittade vi också. Jättemysigt var det att gå i skogen!


Fikapaus i blåbärsplockandet.



Sen kom ju det dåliga vädret med stormbyar och ös regn så då blev det inte mycket gjort på ett par dagar. Satt mest hemma och ugglade.
I fredags så sov Idun över här. Alltid lika uppskattat av barnen. De har så roligt i hop, kusinerna.
Och på lördag morgon så åkte vi ner till hamnen för att fiska lite. Barnen fiskade mest krabbor men de satt en lite stund var och metade. Jag fick upp en mört, id, färna eller vad det nu är och Hannah höll på att få upp något riktigt stort. Kan ha varit en Multe. Men den släppte innan vi hann se vad det var. Men riktigt stort var det iaf.

Sen på eftermiddagen så ringde Christian och frågade om vi skulle göra något på kvällen. Och det skulle vi ju inte så vi hängde med dom till stan. När vi kom fram så pep Bettan iväg en sväng och kom tillbaka med 2 familjebiljetter till Paddan! (klicka om ni inte vet vad det är)
Mycket roligt! Sen åkte vi hem till dom och grillade korv på vår älskade "gammelgård"
Satt och pratade och helt plötsligt var klockan halv två. Barnen var uppe och lekte med V så det var bara att packa ihop och åka hem.


På paddan.


Christian.


Bettan


VI.


Hannah tog kort på se värdigheter.


Sofie tog kort på se värdigheter.

I söndags åkte vi till Sisjön så barnen fick bada lite. Kallt som fasen var det i vattnet men de skulle i.

Och igår var vi vid Rådasjön. Johan fiskade lite och barnen badade i regnet. Men det var skönt att komma ut.

Idag åker vi till Mamma. Ska bli skönt att komma bort lite.

Dagens vikt 100,2

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina dagar o bilder ni har haft, ni hjärtligt välkomna hit till mej, hoppas det blir bättre väder bara, o vikten är ju kanon, med tanke på semester. Puss o Kram

2009-08-04 @ 11:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0