Onsdag 30/12 -09

 Ja så var julen över för denna gången. Det har varit en helt fantastisk jul, utan fylla, bråk eller sura miner. Alla har vart nöjda och glada. Vi har bakat pepparkakor och gjort pepparkakshus och det blev riktigt snyggt! Har alltid köpt såna där där färdiga kakor som man bara sätter ihop. Men i år gjorde vi det själva. Så mycket roligare!


Nakna kocken.


Hannah kavlar.


Opyntat.


Färdigt.


Julstämningen är på topp!

På kvällen i söndags så kom mamma. Och tur var väl det!
För på natten mellan söndag-måndag så väckte Hannah mig och sa att hon hade ont i magen. En timmer senare kom Sofie och sa att hon mådde illa. Aj då. Sen kräktes förs Sofie en kaskad över hela hennes säng och en liten stund senare gjorde Hannah det samma. Då kände jag att jag skulle behöva klonas. Sofie gick in och väckte Johan. Sen var det bara att springa upp och ner hela natten. Hålla hår och trösta. På morgonen hade jag sovit 1 timme på hela natten och tror ni inte att jag börja må illa och få ont i magen. Så  det var bara att springa på toa. Sen kommer Johan in springandes på toa och håller sig för magen. Jahopp, han med. Sen låg vi hela måndagen. Ont i magen, ont i huvudet, ont i hela kroppen och feber. Blev lite piggare på kvällen och sen på tisdagen var vi bra igen. Tur att det gick fort över och tur att mamma var här och kunde hjälpa oss med barnen for vi var verkligen utslagna båda två. Lite roligt var det att väga sig dock (97,1)

Lillajulafton är mysig. Kvällen innan jul då man provsmakar all julmat. Det är något speciellt med det.




Vi la ut pepparkakor och julmust till tonten. Under fläkten såklart. Det är ju där han kommer ner =)

Sen blev det julafton då. Vi var här hemma och barnen var super duktiga. De väntade och väntade. Sen kom gästerna och då var det bara att vänta lite till för att få öppna paket. Inte så roligt men de skötte sig jättebra.
Många fina saker fick båda barnen och vi. Och som sagt den bästa klappen av dem alla. En lugn och skön julafton.

Tomten hade lagt ett par paket under barnens gran.


Mamma julfin!


Maten. Uppskattad av alla.


Christers goda Jansson.


Julklappsutdelning. Hannah missade i år igen för hon var tvungen att gå och ge sina petshopar mat precis när  tomtemor kom på besök.


Signe öppnar paket. Ooo säger hon och drar i det fina pappret.


Många paket blev det.


Christer, Birgitta, Bengan (som Sofie kallar honom) Signe, Anja och Henrik.


Mamma och Christer.


Och så kom Hannah tillbaka. Precis när tomtemor gått.


Det är jobbigt med Julafton. Lilla Linus vill gå hem.

På juldagen var det dags att åka till pappa. Vi är alltid där på juldagen och där var det mera presenter och jättegod fika. Barnen lekte och jag spelade lite keyboard för pappa. Det är det första han säger när vi kommer dit, att han vill att jag ska spela. Synd att jag inte kommer ihåg så många låtar bara. Det var ju ett tag sen vi hade piano och jag spelade mycket.

I söndags var vi på kalas hos Henrik och Signe. Stora tjejen! Fyller hela ett år på nyårsafton. Helt galet vad tiden går fort.

Och sen åkte mamma i måndags. Då städa vi undan julen lite här. La julklapparna på sina platser osv. Det är märkligt att man inte riktigt får gjort sånt när det är folk hemma.


Igår var vi på plikta med Henrik, Anja, Idun och Signe. Skönt med en promenad och att komma  ut lite men jag hade sån jäkla huvudvärk hela tiden så det var lite jobbigt. Särskilt när man är ute bland folk så för då så vill man ju se så normal ut som möjligt. Alltså inte visa att man har ont. Men ja la mig en stund när vi kom hem och till kvällen hade det släppt.


Vikten går väl sådär. Har gått upp en del nu under julen. Men det är inget jag gråter över. Det får vara så. Det tar jag igen nästa år. Nu orkar jag inte tänka på vikt och sånt utan bara vara..


Lucia -09


Julen -06

Kunde inte låta bli. Tycker inte att det har hänt någonting och känner mig fortfarande så där stor. Måste påminna mig ibland. Även om jag tror att ni är trötta på att se den där bilden nu.
Ska försöka uppdatera lite oftare nu.

Så Gott slut på er alla!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

den bilden tröttnar man inte på, när man ser en sån fantastisk skillnad, du är BÄST

2009-12-30 @ 09:20:57
Postat av: whatthefuckdotcom

OJ vilken skillnad :) Det måste vara roligt att kunna jämföra med foton, vilken skillnad! Bra jobbat :)

2009-12-30 @ 10:55:49
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Åsa (Valerina)

Fina bilder. Bra att ni hade en fin jul :)



Den där före-bilden på slutet,,,,jag kan inte ens fatta att det är samma person, det är ju en jätteskillnad :)



Ha en trevlig nyårsafton imorgon :)

2009-12-30 @ 12:35:55
URL: http://valerina.wordpress.com
Postat av: moster Ylva

härligt att ni hade en sådan fin Jul: Vi hade också en jättetrevlig Julafton, många skratt vid julklappsutdelningen god mat.Vilket fint Pepparkakshus ni hade gjort.1000 kramar

2009-12-31 @ 10:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0