Måndag. 19/1 -09

Näe nu är jag trött på det här. Jag går alltid upp lagom till måndagsvägningen. Jag kommer från och med nu ha fredagar som veckorapportdag. Då har jag lite tid på mig att rätta till helgens ev snedsteg. Jag vet att det igentligen inte spelar någon roll men det känns lite roligare såhär ;)

Jag är jäääättesjuk. Har knappt sovit en blund inatt. Ena näsborren har varit totalt igentäppt och det har runnit konstant hela natten. Fick ligga med en handduk hela natten. Så nu är jag helt sårig under näsan. Thank god for ringblomssalva (tack ylva!)

Hostan är lite lite bättre. Det skångrar inte i alla inre organ när jag hostar och värker väl bara till armbågarna nu. Men som sagt är ju näsan sämre. Inte konstigt igentligen att jag gått upp. Hela huvuet är ju fullt med snor!

Hade så dåligt samvete igår för att vi inte åkte skridskor med barnen. Men jag fixade det verkligen inte. Vi hade fått in lite pengar på kontot så vi hade kunnat. Och då är det naturligtvis annat som ställer till det. Ja, jag preppade mig ordentligt så åkte vi en sväng till ikea istället. Skulle köpa glödlampor. Och så fick barnen vara i lekrummet. Kändes så tråkigt och gå på ikea och inte kunna köpa något. Fast jag såg å andra sidan knappt något jag ville ha endå. Hela ikea snurrade och vajade. Eller var det jag?

Någon som har en dunderkur mot förkylning?

Dagens vikt. 102,1

Kommentarer
Postat av: Joanna

Hur äter du på helgerna? Har du EN ätar dag eller sträcker sig den dagen från fredagkväll till söndagkväll?

Jag märkte skillnad på mig när jag bara hade EN dag och inte hela helgen.

Fortsätt väg dig på måndagar du kommer känna dig mycket bättre när du märker att du har gått ner trots en dag.



Lycka till!!!

2009-01-19 @ 08:40:54
Postat av: Anonym

Hej vännen.

Läste i gästboken på utmaningen att du skulle rapportera fredagsvikter i fortsättningen. Men den vikten du lämnade idag,,,,är den från i fredags? Ska jag inte isåfall skriva den på förra veckan så lämnar du ny rapport för denna vecka nu på fredag? Så du hamnar i fas med veckonumren liksom :)

Du har fått en utmärkelse i min blogg förresten.

Kram och krya på dig.

2009-01-19 @ 22:50:30
Postat av: Elin

Jag har faktiskt en dunderkur! Lägg vanliga hallon, typ frysta, i en kopp och slå på hett vatten. Sen låter du det svalna, silar bort hallonen och dricker "hallonvattnet" när det fortfarande är varmt. Det är dunder! Jag lovar! Det är nåt ämne i hallonkärnorna som blir verksamt då!

2009-01-19 @ 23:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0