Onsdag. 21/1 -09

Okej. Det kanske börjar bli tröttsamt att läsa om min förkylning vid det här laget men det är typ allt som upptar mitt huvud. Bokstavligt talat. Känns som hela huvudet är fullt med snor.

Min förkylning har utspelat sig som följer.

Dag 1. Hostar på kvällen. Vanlig hosta lixom.
Dag 2. Hostar så det värker ner i fingertopparna.
Dag 3. Hostar fortfarande så det värker i armarna plus att rinnsnuvan och nästäppan har slagit till. Denna dag var jag helt utslagen.
Dag 4. Hostar och snorar på ett mera uthärdligt plan. Är inte utslagen men fortfarande riktigt dålig. På kvällen värsta rethostan.
Dag 5 (idag) Nu har det satt sig i öronen också. Det värker och knäpper. Känns som något spricker när jag snyter mig.

Så nu tycker jag faktiskt att det kan räcka.

Har dessuton påbörjat mitt 3:e munsår sedan flytten. Och är helt sårig under näsan, trots ringblomsalva konstant.

Nej nu ska jag sluta beklaga mig.

Barnen är bättre iaf. De får gå till skolan idag. Sofie hostar fortfarande och är lite snuvig. Men hon är inte på något sätt sjuk om ni förstår vad jag menar. Och inte smittar hon särskilt mycke heller nu när hon vart snuvig så länge.

Jo, så får det bli. Hon får krupp av att vara hemma för länge.
Särskilt med sjuka föräldrar som inte orkar göra något kul med henne.



 Dagens vikt 101,6

Kommentarer
Postat av: camilla

Fy stackars er :(

Krya på er

Kram

2009-01-21 @ 09:31:54
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Anonym

Med den där hostan, kanske du borde tänka på att sluta röka?

2009-01-21 @ 11:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0