Måndag. 13/7 -09

Ja denna veckan har vi verkligen fiskat mycket. Varje dag faktiskt Men inte har vi fått något. Men det är väldigt avkopplande att sitta och titta på flötet eller veva in linan i hopp om att något ska hugga.

Det blev alltså ingen fisk i svartedalen när vi var där. Eller jo.  3 pyttesmå abborrar och en regnbåge som hoppade av. Och det regnade hela tiden. Men vi hade det jättemysigt ändå. Vi hade tältet med oss så barnen kunde gå in där när de tröttnade. Vi stannade till sent. Jättesent. Vi åkte inte därifrån förens halv 2 men då hade barnen sovit i bilen en stund.

I lördags var vi vid Rådasjön. Men där var det verkligen stendött. Tror vi var på fel sida av sjön för det var grunt ganska långt ut. Barnen badade iaf. Det såg jättekallt ut men det var nog ganska varmt.

Ös regn precis när vi kom fram.


Johan fixar utrustningen.





Storfiskarn på gång.


Hannah Lååång.


Johan i sitt rätta element.


När solen gick ner under molntäcket såg det ut som om skogen brann.


Andra sidan sjön när solen tittade fram.


Barnen kunde inte låta bli att ta ett dopp. Trots avsaknad av både badkläder och handdukar.




I går skulle vi ner till hamnen för att fiska upp lite små mört och abborrar som vi sedan skulle använda som mete till storgösarna i Rådasjön. Men det blev inte riktigt som vi tänkt oss. För det första så fick vi inte en ända lite fisk till en början. Vilket är jätte ovanligt för att vara där nere. Sen fick Johan syn på vad vi tror är orsaken till detta fenomen Nämligen två jättestora havsöringar (tror vi) De har förmodligen käkat upp all fisk. Så då började jakten på dem istället. Men med tanke på att de förmodligen var mätta och belåtna så blev resultatet sådär.
Jag fick tillslut upp en jättekonstig fisk som vi ännu inte vet var det var för något. Såg lite ut som en fenknot men inte riktigt. Skumt var det iaf.
Det mysigaste med igår var att Birgitta och Bengt kom förbi. Barnen fiskade krabbor. 
 
 Idag ska barnen sova hos Birgitta. Undra vad jag och Johan ska hitta på. Fiska kanske ;)

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Maria

Men hej gumman ! Och jag som trodde jag berättat om min nya blogg =) Och jag är sååå dålig på att skriva kommentarer oxå, men jag kollar din blogg så gott som varje dag, eller i alla fall flera ggr/veckan. Kul att du hittat mig igen nu iaf. Stor kram från Maria

2009-07-13 @ 20:50:28
URL: http://fredagsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0