Torsdag. 16/7 -09

Fiska, fiska, fiska. Det är det ända vi gör nuförtiden. Men inte får vi någon fisk för det. Trist.

I måndags var iaf jag och Johan vid Rådasjön igen. Barnen sov ju hos Birgitta. Det var mysigt och jättevackert och allt det där. Men man vill ju ha fisk också. Johan har siktat in sig på Gösfiske nu och då med betesfisk. Alltså man fiskar upp en liten fisk som man dödar (man kan ha levande också men det känns för hemskt) och så agnar man med den. Men vi fick inte ens en liten abborre. Och dem brukar inte vara svåra att få upp. Iaf så åkte vi hem tomhänta. Dagen efter så åkte vi dit igen. På förmiddagen denna gång. Men det blev inte bättre för det.
Barnen hade haft de super kul och ville inte åka hem. Och det känns ju på sätt och vis kul för då vet man att de har haft det jättebra.

I går skulle vi ner till hamnen och fiska småfisk men när vi kom ner så kom det värsta ös regnet. Så vi fick vända igen. Stackars Birgitta som cyklade var alldeles genomblöt. Men det klarnade upp så vi gjorde ett nytt försök lite senare. Det blev en underbar kväll. Barnen hittade kompisar i form av tonårstjejer från Stockholm som var här för och vara med i gothia cup. De fastnade helt i att fiska krabbor med Hannah och Sofie och de briljerade med att våga hålla krabborna och Stockholmarna vrååålade. Haha. Det tyckte de var roligt.

Lite fisk blev det dock. Vet inte riktigt vad det är. Id eller färna, men de ska nog gå och agna med iaf.
Johan fick en sån där konstig fisk som jag fick häromdagen också. Måste ta reda på vad det är.



Johan vid Rådasjön.


Jag vid rådasjön.


Vackert.


Birgitta vid hamnen igår.


Fångsten. Det blev 2 små till och en stor som vi släppte tillbaka.


Den konstiga fisken.


Hannah med fotbollstjejerna.

Dagens vikt. 101,1

Kommentarer
Postat av: camilla

Hihi ja jag har förstått att ni är en fam som älskar att fiska :)

Jag har i alla fall 3 killar här hemma som gillar det.Min man och 2 av killarna. Jag bara hatar fiske .....usch!

Men men man får ge med sig ibland ;)

Så nu på måndag så åker vi till st annas skärgård och där kan man inget annat än att fiska.

Jag hoppas att jag får med mig en bärbar dator och mobilt bredband,så jag kan sitta vid datorn ;)



Hur går det annars för dig med GI maten?

Här går det inget vidare ska jag säga :( Nya tag till hösten :)

Kramar

2009-07-16 @ 15:05:16
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0