Fredag. 27/3 -09

   Usch det snöar! Har lagt sig ett tjockt vitt täcke på marken. Hoppas verkligen att det töar bort snart. Vill inte ha mera vinter nu.

Ja då var denna veckan avklarad. Och jag är så stolt över mig själv att jag gick varje dag trots att jag inte alls kände för det. Och det gick ju jättebra när jag väl kom dit. Sen är jag stolt över att jag gått hem varje dag också. Fast det varit kallt och blåsigt ibland. Jag ska försöka göra det så ofta jag kan. Går jag riktigt fort så är det en promenad på 25 minuter bara men det är alltid en början.

Det stör mig att jag gått upp igen. Men jag får skylla mig själv. Våfflor går inte att äta när man ska gå ner i vikt. Inte stuvade makaroner och köpeköttbullar heller.  Och det var vad det blev till middag igår. Vi har det lite jobbigt hemma nu. Johan mår verkligen inte bra och harinte lust till något och det smittar av sig på mig. Så jag också blir så. Men vi gör så gott vi kan och jag får väl acceptera att det blir så här ibland och att vikten då kan gå upp. Som jag sagt så många gånger förut och får göra igen för att påminna mig själv så är detta en LÅNG resa. Jag bantar inte! Jag går sakta men säkert ner i vikt även om jag går upp ett par hekto då och då. Men ibland blir jag lite otålig och vill att det ska gå fortare. Men om jag skulle börja köra stenhårt nu så vet jag med mig att jag skulle skita i allt till slut. Så jag får helt enkelt ha lite tålamod och låta det ta sin lilla tid. Det har ju faktiskt hänt grejer.

Påminnelse.





Så det så!

Dagens vikt 100,8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0