Torsdag. 7/5 -09

Fan va det regnar. Det känns som jag aldrig vaknar till när det är så här grått ute. Som sagt. Det är härligt med regn och det är behövligt, visst. Men med måtta. Nu har jorden fått sin rotblöta så nu räcker det tycker jag.

Ja, vad jag gjorde igår skrev jag ju om i går :) Men på kvällen så kom Niclas förbi, jättekul. Vi har inte träffats sen min födelsedag så det var roligt att träffas.

Saknar gamla gården. Men alla har nästan flyttat eller är på väg därifrån (som Niclas och Emma) så det hade inte varit samma sak ändå. Och denna lägenheten slår ju den gamla med hästlängder.

Idag skulle vi titta på en film på lisa. Sår i själen eller något sånt hette den. Har en känsla av att det kan bli lite tungt där idag. Alla som går där har ju mer eller mindre ett sår i själen.
Alla börjar bli smått oroliga för när det här ska ta slut. Det är ju faktiskt inte så många veckor kvar nu. Men vi pratar om att försöka hålla kontakten. Kanske träffas då och då för att kolla hur det går med alla. Det skulle jag vilja. Det är ju så ofta sånt inte blir av men det känns som vi behöver varandra på något sätt. Måste styra upp något iaf.

Nu flyttar ju mamma snart också. På lördag. Hon är så duktig och kämpar på trots att hon får ont i hela kroppen. Måste säga att jag är riktigt imponerad av henne. Det kommer att bli så bra med hennes flytt. Hon kommer att få mycket mer att göra på dagarna så hon inte bara sitter hemma och har tråkigt.
Men det kommer allt att kännas jättekonstigt samtidigt. Är så van att ha henne nära. Fast så långt är det ju faktiskt inte nu heller.

Nu ska jag väcka barnen.

Ha det gött i regnet och så håller vi tummarna för att det slutar snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0