Lördag 31/10 -09

Halloween! 

Igår var Sofie på Halloweenkalas och idag ska både Hannah och Sofie på kalas. 

Kul! 

Fick en pumpa av Miriams mormor. Har aldrig ätit pumpa och ännu mindre tillagat en. Men det blev en soppa. 

 
Skala och skär i mindre bitar. Släng i en gryta där gul lök redan fräser.
Fräs i hop en stund och släng på en gnutta ingefära och curry.

Häll på lite vatten.


Låt koka tills pumpan är mjuk. Tillsammans med en buljongtärning.


Mixa soppan slät. Smaka av, peppra lägg i en buljongtärning till. Upptäck att lite vitlök nog kan passa bra. Pressa i. Kom på att lite syra skulle behövas. Leta i skåpen, önska att du hade lime men skvätt i lite vitvins vinäger. 

 
 Låt soppan svalna något medan du steker bacon. 
  
 
 Servera med en klick creme fraiche, stekt bacon och lite pumpa kärnor på toppen! 


 
 Det blev supergott! Nu är det bara disken kvar.

 
 Hela familjen tycket om det! Slurp sa det. 
 
 
Och så här snygg var Sofie igår innan kalaset!





Stackars Hannah!!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Wow vilken förvandling, hon blev ju skithäftig

2009-10-31 @ 08:55:51
Postat av: Anja

:) fint! Spännande med soppan!

2009-10-31 @ 11:01:23
URL: http://anya.lustgas.nu/wordpress/
Postat av: Bettan

Wow säger jag ,till både Sofie och soppan. Du är bäst!

2009-10-31 @ 12:24:40
Postat av: från moster Ylva

Duktig systerdotter jag har!! Kramar Ylva

2009-10-31 @ 16:53:11
Postat av: Malin - Ett steg i taget.

Sv: Vad roligt att jag varit saknad. Jag har uppdaterat några inlägg så du borde kunnat läst dom, hmm.. konstigt!



Vad tråkigt att du tappat motiviationen. Det gör jag titt som tätt också eftersom mitt humör går som en berg- och dalbana. Det är svårt men huvudsaken är att vi kämpar på!



Skickar massor av pepp! Vi kan klara det! :)

2009-11-02 @ 20:43:19
URL: http://santhic.blogspot.com
Postat av: Malin - Ett steg i taget.

Sv: Vad roligt att jag varit saknad. Jag har uppdaterat några inlägg så du borde kunnat läst dom, hmm.. konstigt!



Vad tråkigt att du tappat motiviationen. Det gör jag titt som tätt också eftersom mitt humör går som en berg- och dalbana. Det är svårt men huvudsaken är att vi kämpar på!



Skickar massor av pepp! Vi kan klara det! :)

2009-11-02 @ 20:43:35
URL: http://sextioniokilo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0