Söndag. 4/10 -09

En vecka till avklarad. Avklarad. Som om jag räknar ner till något. Så ser alla mina dagar, veckor, månader ut. Jag kommer ingen vart och dagarna bara går och går.
Orkar inte ha det så här, orkar inte behöva vända på varenda krona hela tiden för att få ihop till mat.
Orkar inte att tom min blog bara handlar om pengar nu förtiden men det är det ända som finns i huvudet på mig. Det är en enorm stress att leva såhär. Så ni som tycker att jag klagar får faktiskt sluta läsa.
Man får inte riktigt prata om pengar. Det är fult. Det är fult att ha för mycket och det är fult att ha för lite. Människovärdet idag mäts i pengar och det är så sjukt.

Dagens vikt var iaf 98,8 sådär...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman jag känner med dej, men vikten är ju helt enormt bra med tanke på omständigheterna, men det måste vända snart, vi får leva på hoppet

2009-10-04 @ 09:43:27
Postat av: Åsa (Valerina)

Det är väl ofta så att huvudet fylls av det som bekymrar en eller det som glädjer en extra mycket. Har man inte pengar så det räcker så är det ju inte så konstigt att tankarna på hur man ska få livet att gå ihop (utan att hamna hos kronofogden) upptar en stor del av ens tankar.

Att vrida och vända på varenda slant är förbannat tråkigt och jobbigt och jag hoppas verkligen att det blir bättre för er snart.

Kram Åsa.

2009-10-04 @ 15:06:41
URL: http://valerina.wordpress.com
Postat av: Bettan

Åh, vad gärna jag hade velat hjälpa dig på ngt sätt. Vad brukar vara värst när pengarna tryter? Och hur går det för er med skolan? Ni måste säga till om det är ngt vi kan göra! Kram!

2009-10-04 @ 23:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0