Tisdag. 20/10 -09

 Jag har upptäckt att jag har lite nya läsare och det är så otroligt roligt! Måste bli bättre på att uppdatera dock, annars lär de inte bli långvariga =)

Idag får vi barnbidrag så vi ska åka och storhandla. Ska bli så skönt att fylla upp skåpen igen för nu är det verkligen tomt! Jag har sagt det förut och jag säger det igen det är inte lätt att gå ner vi vikt när man inte har mat hemma. Mitt största problem är ju att jag inte äter tillräckligt, tro det eller ej. Men jag måste vara noga med att sprida ut kaloriintaget under dagen och hålla blodsockret på en jämn nivå. Eller jag och jag. Ska man gå ner i vikt så är ju detta det ända sättet.
Men om jag gör det så spelar det knappt någon roll vad jag faktiskt äter. Vilket gör att jag kan äta vad jag vill (med måtta såklart och inte mycket av allt och inte alltid) men då måste jag ha grundat ordentligt innan.
Alltså det gör större skada att äta något på kvällen tex en ostmacka om man inte ätit ordentligt under dagen.
Men idag ska vi iaf handla och det känns som det blir lite av en nystart med min viktminskning. Och det behövs ska jag säga. Veckor av pasta och vitt mjöl börjar sätta sina spår. Det som är otroligt är att det inte har gjort större skada. Men det är tillräckligt Jag har gått över det hemska talet igen =( Idag vägde jag 100,3. Visst det är inte mycket över men det är så psykiskt laddat det där. 3-siffrigt liksom.
Men som sagt, nu är det nya tag som gäller!!!

Dagens vikt 100,3


Just det. Tänk positivt!


Kommentarer
Postat av: Malin - Ett steg i taget.

Vad skönt att det blir handling idag, som du skrev så är det jätteviktigt att det finns mat hemma, annars sjunker också motivationen om man blir tvingad att äta köttbullar & makaroner varje dag. Så är det i alla fall för mig.



Vad kul att du tänker läsa min blogg! :) Det har gått oerhört segt för mig med dessa kilon pga att jag inte hittar någon balans. Har oftast slutat med hetsätning och förstörs allt. Om du inte har läst det ännu så är det ett av mina största problem.



Även om jag kommer att behöva 1654500st omstarter så ger jag inte upp och det är väl huvudsaken!



Styrkekramar till dig och ser fram emot att följa din nystart!

2009-10-20 @ 14:01:15
URL: http://santhic.blogspot.com
Postat av: Åsa (Valerina)

Skönt att få hemhandlat,,,,det är verkligen inte kul när både skåpen och plånboken ekar lika tomma :(

2009-10-22 @ 20:23:24
URL: http://valerina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0