Söndag. 28/2 -10

Usch Jag som hade sett fram emot att få sova ut idag och inte ställa klockan. Men så klart så vaknar Sofie kvart över sex och grejar i köket. Så det var bara till att gå upp.

Igår var det full rulle precis hela dagen. Vi började med att åka till kungälv. Lämnade Hannah och gick och handlade lite. Sen gick vi och tog platser och kollade förträningarna. Sen kom Christer och Irene och så började tävlingen. Hannah var jätteduktig. Gjorde allt precis som man skulle.
De kom 12:a av 16 lag och det var jättebra med tanke på att alla var äldre än de i Hannahs lag.
Efter tävlingen åkte vi till Irene och fikade lite och sen var det dags att åka hem för att göra iordning Hannah som skulle på kalas. Sagt och gjort. Lämnade henne och åkte till Henrik och Anja. Mys!
Sen åkte vi och hyrde film och köpte godis och åkte hem för att laga mat och ha lördagsmys. Klockan var nio när vi satte oss för att äta!
Båda barnen somnade i soffa och jag kunde knappt hålla ögonen öppna.
Men det var en lyckad dag.

Ja allt förutom maten var lyckad iaf. Jag har rätt bra koll på vad jag ska äta när jag är hemma men är jag inte det så är jag lost. Det blir helt fel och jag har inte lärt mig än att planera och ta med sig bra mat osv. Så maten igår var verkligen en katastrof!

Frukost. 2 morgonrunda med ost, keso och ½ avokado.
Lunch. 1 drickyoghurt och 1 liten bit snickers.
Middag. 1 smörgås och 1 bulle hos Irene.
Mellis. 1 bulle hos Henrik och Anja.
Kvällsmat. Kyckling kebab, lite  ostbågar och lite godis.

Stegen: 7061 varav 0 snabba.

SUCK!

En sak som jag måste få ur mig är att tänka, aja men denna dag är ändå förstörd.
Va! Det gör det väl inte okej att käka en massa skit bara för det. Näe.
Jag har hela tiden sagt att jag inte bantar eller går på någon sträng diet. Jag "unnar mig" inte ens utan äter det jag känner för. MEN, det är som är jobbigt är att jag liksom inte har kontroll över situationen utan får ta det som finns. Måste lära mig att planera så jag inte måste gå där på ica och leta något att äta innan tävlingen. Det blir trots allt ett par timmar man sitter.

Hannah innan kalaset. Tema var färgglatt.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Var ni på Ica maxi i Kungälv?? Vi var också där och handlade igår. :)Jag (eller vi) gick länge och kollade glass och annat innan jag bestämde mig för att baka en kladdkaka istället. När det är lördag och melodifestival vill man ju ha nåt gott.. :) Fast kladdkaka är ju inte bättre det, men det känns och låter bättre med hembakat..haha :) Så nu har jag fuskat IGEN. Jag tänker precis som du att har jag väl ätit nåt som är fel så är hela dagen förstörd och då kan jag lika gärna vräka i mig och starta om på nytt dagen efter..eller på den klassiska dagen MÅNDAG. :) Jaja, bara att fortsätta kämpa! Kram Malin

2010-02-28 @ 10:22:09
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: Åsa (Valerina)

En annan viktig lärdom är också att även om 1 dag blir dålig så är loppet inte kört. Bara upp på banan igen nästa dag och kämpa på.

Så idag är en ny dag och den behöver inte bli som dagen innan :)

Som vi brukar säga på viktsnack,,,,,1 dålig dag gör ingen elefant :)

Kram

2010-02-28 @ 14:18:41
URL: http://valerina.wordpress.com
Postat av: bantaren

hej! jag är en ny viktbloggare och har lagt dig på min vänlista. Hoppas att du också tittar förbi/kram

2010-02-28 @ 22:38:59
URL: http://jojobantaren.blogspot.com
Postat av: K

Har överhuvudtaget svårt med vikten men tycker att det är det svåraste att ej ta en kaka eller annat gott hos vänner och gäster...Jag har ännu ej kommit på iden hur man gör! Men kanske man ej borde se det som ett hinder mentalt utan bästämma sig att njuta hos sina vänner i lagom mängd!

2010-02-28 @ 22:43:58
URL: http://jojobantaren.blogspot.com
Postat av: Jen [ minus 14, kg på 7 v]

Vill du vara med i min lilla "tävling"? Jag lottar ut doves nya duschcremer :) kram.

2010-02-28 @ 22:52:30
URL: http://myheavylifeisover.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Sånt där är riktigt svårt. Hjärnan vet inte riktigt när det är nog, när det räcker. Lagom är ett skitbra ord, men det är också väldigt svårt. Jag har också sånt problem, när man väl börjar äta så kan man inte tacka nej och man fortsätter gärna. Men det är bara att kämpa, en sämre dag av hur många som helst, du är grymt duktig! :)

2010-03-03 @ 12:44:52
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0