Onsdag. 10/3 -10

Först av allt så vill jag skriva några rader om min mamma.
Ni som följt bloggen vet att hon har problem med alkoholen. Hon har kämpat i många år och haft det riktigt tufft i vissa stunder. Vår relation har varit väldigt påverkad av detta men trots allt har den alltid överlevt iom att jag har vetat att hon alltid har velat ändra på sig, velat försöka! Alla misslyckas ibland. Men att vara medveten om sina problem och verkligen kämpa för att förändra situationen det är stort tycker jag!
I dag är det 1 år sedan sist! 1 år! Jag säger bara så här.
Mamma, Du är den starkaste kvinna jag känner. Du har alltid kämpat på, trots en massa motgångar och besvikelser. Du har gett mig så mycket! Stöd, kärlek, du har alltid trott på mig! Det är värt mer än alla pengar i världen. Och föresten så har du alltid hjälp till ekonomiskt också, när du kunnat.

Jag älskar dig och är så otroligt STOLT över dig! ♥




***

Igår var vi och lämnade bilen på verkstan. Tog en promenad hem. Det var jätteskönt, men jobbigt. Svag uppåtlutning nästan hela vägen. Vi har åkt bil där flera gången men jag har aldrig tänkt på att det har varit uppåt förut. Riktigt skönt när vi kom hem iaf.

Hannah såg vi inte röken av på hela dagen. Efter skolan så följde hon med en klasskamrat hem, som också går i gympan. Så hon var där hela dagen och åkte med henne till gympan och så hämtade Johan henne halv nio i gårkväll.  Kändes konstigt att inte ses på över 12 timmar. Bara att inse att hon börjar bli stor, min lilla tjej.

Maten och stegen igår.

Frukost. 1 macka med ½ avokado på.
Lunch. Äggröra med 2 hamburgare.
Mellis. 2 mackor med riven rödbeta på.
Middag. Korv Stroganoff med ½ avokado till.

Stegen. 9982 varav 5697 (47 min) var snabba.

 Och just det. Den där tävlingen som jag var med i. Jag vann!
Jag som aldrig vinner något.
Blev jätteglad!


Kommentarer
Postat av: jag

hej på dig!

önskar dig o din mamma all lycka..så starkt att erkänna sina svaga sidor o även mammans....har aldrig mött en människa som ej har någon beroende-vana som hon ej vill bli kvitt ifrån! Det kan gälla mat,träning,cigaretter,alkohol,droger,sex,arbete,shopping, allt möjligt men vi kämpar emot och det är det viktigaste och för det måste man respektera en männsiksa för! Själv känner jag en väldigt fin kvinna som är beroende av tabletter och shopping! En fin dam som hade gått så långt i sin vana-beroende att 1 dag stal hon någon klädesplagg...Önskar er lycka och kämparglöd!Kram

2010-03-10 @ 09:34:59
URL: http://semlab.blog.se
Postat av: Mamma

Tack min älskade tös för dom fina orden, och vi ska fortsätta kämpa, för vi är värda ett bättre liv, eller hur. Puss o kram

2010-03-10 @ 10:18:12
Postat av: Åsa (Valerina)

Heja, heja Stinas mamma. Bra kämpat!

2010-03-10 @ 10:25:08
URL: http://valerina.wordpress.com
Postat av: Erika

Verkligen bra gjort! Du får hälsa din mamma och ge henne en stor kram!

Känner igen det där med bilen. Ibland undrar jag om man blivit lite väl bekväm...hehe...

Kram

2010-03-10 @ 12:26:55
URL: http://roadtriptolife.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Jag är otroligt glad över att din mamma mår bra och att hon är så duktig och kämpar så hårt! Så länge viljan finns så är ingenting omöjligt! :)

2010-03-10 @ 14:25:47
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Bettan

Jättekram på er båda två, stark mor + stark dotter!

2010-03-10 @ 19:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0