Torsdag. 4/3 -10

Igår var ingen bra dag alls. Åt galet och kom inte ut på någon vidare promenad. Känns sjukt jobbigt att jag ska tappa fokus redan nu! Ska skärpa mig idag och gå en promenad efter jag lämnat barnen men jag kan ju säga att jag inte alls känner för det.
Var så jäkla godissugen igår också men det vet jag vad det beror på.
Var på drop-in i Sofies klass och de hade bakat semlor. Hon var så stolt över det och jag frågade tidigare i veckan om hon skulle bli ledsen om jag bara tog en kopp kaffe. Och det var inga problem men så igår när alla de andra föräldrarna köpte så sa hon med lite sorgsna ögon "måste du bara dricka kaffe" och då kunde jag ju inte låta bli.
Den var inte så stor men jättegod! Med vaniljkräm och grädde. Men där satte ju mitt blodsocker igång och sen var jag sugen hela dagen.


Maten och stegen igår.

Frukost. 2 morgonrunda med 1 ägg på.
Lunch. 1 omelett.
Middag. Kinamat.
Kvällsmat. ett par mandlar och 1 glas saft.

Stegen.6949 varav 0 var snabba.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Oj där fick du ju en situation som du ej kunde säga nej till.. Jag tror nästan att alla hade handlat på samma, sätt även jag...annars hade man varit väldigt ohövlig...jag tror också att hon menade ta en selma den kommer ej att påverka något...och det gör det ej bara du fortsätter frammåt! Kram!

2010-03-04 @ 08:58:16
URL: http://jojobantaren.blogspot.com/
Postat av: Malin

Förstår precis vad du menar med att vara sugen hela dagen...vi var och handlade igår och i den Willys affären har dom två långa rader med bara choklad vid kassorna. Så när man står där i kön så blir man ju så sugen..men jag stog emot det igår. Hade jag köpt nåt, spelar ingen roll hur litet det än är, så är det kört sen. Choklad är som en drog för mig..som jag vill bli fri från. Vill kunna äta en bit och tycka att det räcker sen, men så lätt är det inte. Kram!

2010-03-04 @ 09:27:35
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Det där är inte alls lätt! När man väl börjar så vill kroppen bara ha mer, mer och mer socker! Det är verkligen som en drog. För jag är exakt likadan. Jag hade aldrig heller kunnat säga nej om ett barn frågade mig.. :) Det är därför man måste avstå helt, men det är så jäkla svårt... Men du är jätteduktig som stod emot resten av dagen! :) Jag hade nog bara fortsatt äta. ;) Kramar!

2010-03-04 @ 11:03:22
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Åsa (Valerina)

Ja det är jättesvårt när barnen har bakat så där. Jag tycker du gjorde helt rätt mot henne att ta en semla, även om du fick betala för det genom ökat sug sen.

2010-03-05 @ 19:30:54
URL: http://valerina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0