Tisdag. 11/5 -10

I dag är första dagen på Lagerhaus. Kunde ha vart en bättre dag. Känner mig genom förkyld igen har sprängande huvudvärk från ansiktet liksom. Det är väl bihålorna som spökar. Jobbigt som fan är det iaf. Har vart jätte tät inatt så jag har sovit dåligt. Har tandvärk i visdomstanden som ska väck. Så som sagt. Det kunde ha varit en bättre dag. Men men.
Det stör mig att man inte får något extra för att man arbetstränar. Som det är nu så kostar det mig ju extra. Spårvagnskort är ju inte det billigaste och just nu har vi helt sjukt dåligt med pengar. Eller inga rättare sagt. Lever på lånade pengar och det är en vecka tills vi får nya. Jag menar inte att man ska ha lika mycket som en lön. Men kanske lite för utläggen. Det värsta är att om man är sjukskriven. Alltså får sjukpenning istället, som redan innan är mer än sjukersättning, så får man högre om man är i rehabilitering Johan fick 2000 mer bara för att han började arbetsträna och då hade han redan 10000 nånting. Jag får med bostadstillägg 8000. Helt sjukt.

Aja, ha en bra dag,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0