Måndag. 1/8-11

Usch. Nu är det inte roligt.
Vi får ingen hjälp av soc. Och pengarna är slut. Eller nu ljög jag. Vi har 100 kr kvar. De kanske kan betala hyran men vi får inga pengar förens den 20.e när barnbidraget kommer. 2250kr. Hur fan ska vi klara oss i 20 dagar på 100 kr???
Vi har inga kvar att be om hjälp. Alla har redan hjälpt så gott de kan.
Jag kan inte jobba. Enda anledningen till att jag kan gå i skolan är att Johan är med. Det går bättre och bättre och jag känner mig trygg i skolan även om många mornar så kommer panikångesten. Men då fins han där och hjälper mig. Det är INTE det samma som att ta vilket jobb som helst och klara det bara för att jag kan vara i skolan. Men det är ingen som fattar det. Soc vill ha ett läkarintyg på det. Men en läkare kan inte skriva ett sånt intyg för det tänker samma som soc. Du klarar ju att studera 36 timmar i veckan.
Johan mår också skit. Han sover inte på nätterna. Och även om han hade kunnat söka en massa jobb så skulle han inte fått något. Det är skitsvårt att få jobb på sommaren.
Visst har man någon i sin närhet som har en egen firma eller är högt uppsatta i företag så är det hur lätt som helst. Men har man inte det så är det nästan omöjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0