Rutiner.

Har fått lite komentarer ang att jag hoppar över måltider och känner att jag måste skriva en rad eller två om detta. Jag vet att det inte är bra att hoppa över måltider och att det aldrig håller i längden. Men det är jusst det här som är mitt problem och orsaken till att jag gått upp så här mycke i vikt från början. Min tanke bakom denna viktmiskningen som skiljer sig från andra försök är att jag ska ändra och byta ut vanor och ovanor sakta.

Under nästan ett år har mitt mål varit att ta mindre potioner. Det har jag rätt bra koll på nu även om jag fortfarande får tänka mig för och har väldigt svårt för att lämna på tallriken när jag tagit för mycke.

Nästa grej var att byta ut det jag åt när jag faktiskt åt. Som nu. Istället för att hoppa över alla mål fram till kvällen och sen vräka i mig fet mat och sen mackor på det och gärna någon glass eller godis eller chips på det, ännu senare så har jag hoppat över måltider och inte tagit det onyttiga extra och ätit mycke mera grönsaker till.

Nu är nästa mål att få min arma lekamen att förstå att den är hungrig på mornarna. Och att dessutom ta en Nutrilett vid lunch.

Jag räknar inte med att få några super resultat nu i början utan att få in bra rutiner är det viktigaste jusst nu. Resultaten kommer att komma på köpet när de sitter.
Klart jag blir glad när vågen visar ett minus och man blir ännu mera peppad att fortsätta då.

Dagen igår var riktigt bra. Jag och Hannah tränade "efektiv förbränning" från I form i 35 minuter. Shit va slut jag var. Svetten rann och jag flåsade som en jag vet inte vad. Men jag gjorde det. Sen blev det en liten promenad på kvällen, men med 2 barn varav ett satte sig på tvären så blev det ingen powerwalk direkt. Men det var endå skönt att komma ut lite.

Frukost: 2 GI-rutan men mini keso och en halv avokado
Mellis: Nutrilett (efter träningen)
Lunch: 3 ägg mackor
Mellis: -
Middag: Korvstroganof med fullkornsris (och jag lämnade faktiskt på tallriken!)
Kvällsmat: 2 riskakor och 1 avokado med keso på.

Dagensvikt: 110.6 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0