Lördag.

Ja igår fick vi då nycklarna till lägenheten. Som jag har längtat. Första intrycket var jättebra! Det blev jättefint med de tapeterna som vi valt osv. Men sen när vi tittade närmare så såg vi att allt var så jäkla dåligt gjort! Mösterpassning som diffar, bubblor i tapeten, skarvar som inte är limmade, rör som inte är täckta, sågspån (?) i målarfärgen. Ja en massa saker. Lite för mycke för att rycka på axlarna åt. Skittråkigt. Projektledaren, som för övrigt är den samma som gjorde besiktningen ska komma dit på måndag och titta.

Vi träffade en av våra nya grannar också. En jättegullig tjej som hade en son på 15 år. Det var en massa grejer i hennes lägenhet också. Till henne hade de sagt att de (Familjebostäder alltså) inte vill ha något mer med den firman att göra.

Okej, jag kanske har haft lite väl höga förväntningar när man tänkt att lägenheten skulle vara nyrenoverad. Men att det skulle vara så här trodde jag faktiskt inte.

Men alltså, det kommer bli jättefint när möbler och sånt kommer på plats och det är städat (en grej till de misslyckats med) Så jag är fortfarande glad. Men en rätt stor dos av smolk i bägaren blev det allt. 
 
Jag tror vi börjar på koll på julklappar och sånt nu iaf. Allt är inte  köpt än men nästan och vi vet iaf vad vi ska köpa.

Idag ska vi greja i lägenheten. Flytta dit barnens sängar och våran. Ska bli sååå skönt att bli av med den från vardagsrummet!
Flytta lite kartonger och grejer. Gött och komma igång.

Maten igår.

Frukost: Omelett.
Mellis:-
Lunch:-
Mellis:-
Middag: 2 pytteslicar pizza.
Kvällsmat: Nudlar.

Dagens vikt 101,7

Kommentarer
Postat av: camilla

Önskar dig en trevlig lördag.

Kram

2008-12-20 @ 14:38:53
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0