Oj oj oj...

Va mycke god mat jag åt igår. Var ju hos min moster. När vi kom dit så blev det smörgåsar med en massa gått pålägg och kaffe.
Sen gick vi ut på en promenad i skogen. Híttade en hel del svamp och var ute ett bra tag.




Men det blev inte så många steg iom att man går så oregelbundet när man letar svamp ;) Men jag känner mig lite stel i benen idag så någon nytta gjorde det nog.
När vi kom tillbaka var det dags för kvällen huvudrollsinnehavare  att inträda nämligen Mr surströmming! Jag tycker verkligen att det är gått! Det är jag mamma och ylva som mumsar, Johan smakade och de andra käkade jansson. Och till det, tunnbröd med västerbotten ost.
Sen var det äppelpaj med vanilj visp. Jättegod! Gjord på hem plockade äpplen.
Och sist men inte minst cheescake. Min moster gör den godaste som finns!

På det hela taget så var det en jätte lyckad dag. Trots spöregn hela vägen upp (bor ca 2 timmars bilresa från oss.) och tok atack-regnskurar och dimma på vägen ner.

Maten igår i kort.

Frukost: 1 flerkorns fralla med 1 ägg
Mellis:-
Lunch: Smörgåsar med skinka, kalkon och leverpastej
Mellis:-
Middag: 3 surströmmingar, mandelpotatis, lök, smör, tunnbröd med ost och janssonsfrelstelse.
Efterrätt: Äpplepaj med vaniljvisp
Kvällsmat: Cheescake med hjortronsylt.

Som ni säkert förstår så är inte vågen så snäll mot mig idag. Men denna dagen var något jag planerat in för längeedan och bestämt mig för att "unna" mig. Har ju faktiskt varit duktig och inte slavat någon som inte var planerat.

Dagens vikt 108.2 kg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0