Onsdag. 12/8 -09

Jag har glömt och berätta det coolaste. Häromdagen var Anja, Idun och Signe här. Vi var ute på gården och lekte. SÅ kom en grannflicka ut och lekte också. De börjar prata om när Sofie tappade sin tand i klätterställningen (på hennes födelsedag 29/4 så det började blöda en massa) Och så tittar Hannah på marken och säger. Men är den inte där! Nej det var bara en sten, men DÄR! Och där låg Sofes tand. Hon hittade den! Samtidigt som de pratade om det. Coolt va!

De här dagarna har det varit ganska tråkigt väder. Det har regnat och varit grått och ibland lite som emn då har det blåst så förbannat Trist.

Men vi har allt fiskat lite ändå. Eller försökt iaf. I förrgår var vi vid Oxsjön. En vacker sjö. Men en skit fiskesjö. Långgrund och vassig och jävlig. Och precis när vi hittat ett ställe som vi kunde stå på efter en bra promenad, först till själva sjön och sedan runt en bit, och riggat spöna så började det hällregna. En riktigt åskskur. Och samtidigt med den så fastnade både jag och Johan i varsitt träd. Johan kom loss men jag förlorade en lite jigg. Hittade dock en fin spinnare i samma träd som någon annan stackar blivit av med.  Sen gick vi en bit till men det var inte bättre där. Så vi åkte hem igen.

I går var vi nere vid nya varvet för å kasta lite. Men då blåste det sån jäkla motvind så man kom ingen vart. Ja, så kan det vara ibland. Man rår ju inte direkt över vädrets makter.


På väg mot skit.. ehh Oxsjön.


Vacker.


Nya varvet.


Hannah letar krabbor.


Sofie fiskar.


Jag dinglar.

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Kanske åka in till stan en stund. Gå på Stadsbiblioteket och kolla in kulturkalaset lite kanske. Vi får se.

Och en till grym sak.

Dagens vikt 98,9 =)


Kommentarer
Postat av: Svärmodern

Heja Heja goa bilder och skitkul med din vikt,

stort grattis

2009-08-12 @ 10:13:31
Postat av: Anja

Yeh! Coolt med vikten! Har också funderat på kalaset men jag vet inte.. kanske i morgon eller så..

2009-08-12 @ 16:26:13
URL: http://anya.lustgas.nu/wordpress/
Postat av: Maria

Wow wow wow. Är grymt impad av dig som vanligt. Själv går det käpprätt åt skogen med vikten, men nu jäklar ska jag ta tag i det innan det går allt för mycket överstyr. Har sååååå mycket att gå ner nu efter semestern. Känns grymt tungt (bokstavligt) men vad gör man ? Stor kram från Maria

2009-08-14 @ 09:19:35
URL: http://fredagsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0