Torsdag. 9/7 -09

Usch vad dåligt jag har uppdaterat här då. Skäms på mig! 
 
Vi har haft fullt upp den senaste veckan.
Förra tisdagen var vi i Svartedalen och fiskade med Christer. Det var jättemysigt och vi badade en massa. Det var helt galet varmt i vattnet. Och så grillade vi korv och kycklinglår som Christer hade med sig. Johan fick en gädda och en regnbåge var på men den hoppade högt upp i luften och släppte. Som om den sa "så lätt tar du inte mig" Det var en helt underbar dag/kväll. Det ända smolket var dessa jäkla knott! De var överallt och man fick panik tillslut. Men allt som allt så var det jättemysigt!  

I onsdags åkte vi ju upp till mamma. Det var strålande väder och varmt. På torsdagen fyllde mamma år. Så vi grattade med kaffe på sängen och sjöng en smula. Sen gav vi oss iväg för att bada. Jäklar va varmt det var i Vänern. Jätteskönt. När vi kom hem igen hade mamma gjort världens godaste mat. Kall fläskfile med frans potatissallad och vattenmelon till det. Det var helt underbart gott. På kvällen åkte vi iväg till en jättevacker pir och fiskade. Johan fick en liten Gädda som kan ha varit en Gös men den släppte precis innan vi hann få upp den. Så därför är jag inte säker på vad det var.

På fredagen så gick vi upp tidigt och skulle fiska. Barnen orkade inte så de fick vara kvar hos mamma. Det var en strålande morgon och inte alls lika mycket mygg och knott som det var kvällen innan. När vi kom så stod det redan ett par där och fiskade men de gick efter en stund. Så vi var alldeles ensamma. Jag kunde inte låta bli utan badade i trosor och bh. Det var helt underbart i vattnet. På eftermiddagen så åkte vi ut till Ylva och Håkan och åt smörgås och ost och kex och jordgubbar med vaniljvisp. Sen åkte vi och fiska igen men efter ett tag så började det åska så då vågade vi inte vara kvar så vi åkte hem. Och jäklar vad det åksade. Vi satt på mammas balkong och tittade och så en massa "riktiga" blixtar. Alltså inte bara ljuset utan själva blixtarna. Endel var helt fantastiska.

På lördagen var det torghandel på "törget" Det var små stånd överallt med mestadels kläder och krimskrams. Men jag köpte mig ett par solglasögon iaf. Vi mötte upp Ylva och Håkan  och gick hem till mamma. Sen kom Henrik, Anja, Idun och Signe och vi åt jordgubbar och vaniljvisp. Gav mamma sin present som var en Shakti spikmatta från alla oss och hade det mysigt. Sen åkte vi och badade i Vänern. Och när vi kom hem så åt vi sill och potatis. Tanken var att vi skulle åka hem på kvällen men vi stannade en natt till och gav oss i väg på morgonen igen. Men då hade kallfronten nått Lidköping så det var inte alls skönt. Det blåste kallt så Johan drog bara ett par kast och sen åkte vi på sightseeing i Lidköping innan vi åkte hem till mamma igen.

Hemresan var betydligt mer behaglig än dit resan. Svalt och skönt i bilen. Men när vi närmade oss Göteborg så blev det varmt igen. Men på kvällen blev det kallt även här.

I går var jag och Johan och Christer och fiskade i Svartedalen igen. Det var prova på fiske där. Så det var helt knökat vid den lilla sjön. Helt värdelöst egentligen för det for ju drag överallt så den fisk som fanns blev väl  livrädd. Sen när det var slut, klockan nio, då man var tvungen att lösa fiskekort (140kr) om man skulle fortsätta då vakade det minsann ordentligt. Men då skulle ju vi åka hem.

Miriam hade haft barnen under tiden och när vi skulle hämta dem så var det helt galna. De hade ätit glass, godis, tuggummi (hubba-bubba) och druckit 3! Stora glas "rosa fanta" som de kallar det. Så de var helt socker höga. Ja "värst" var Sofie. Hon tål inte alls socker så bra. Men när vi kom hem så åt vi lite blåbär som jag hade plockat med lite mjölk och sen fick de lägga sig. Det tog inte lång tid innan de sov båda två. Jag hade väntat mig en smärre kamp för att få dem till ro.

Nu kommer lite bilder från dagarna som gått. 


 
 Precis ankomna till Svartedalen.
 
 
 Christer, anka och en massa knott!


 Johan byter drag. 
 
 
 Myyys!
 
 
Johans fina Gädda.

 
 Läskig! 
 
 
 Fiske i Vänern, innan åskan. 

 
 Sofie gillar att fiska =)


Finaste familjen.


Solnedgång.


Ja, jag fiskar ju faktiskt jag med!


Johan.


Tittar på åskan från mammas balkong. Lite läskigt är det nog allt. Men väldigt häftigt.


Storfiskarn!

 
Ja det var väl allt eller näe vi har gjort en massa mera saker men det blir nog tråkigt att läsa om alla dagar så detta var i stora drag.

Vikten går inget vidare. 101,2 vägde jag idag. Men det pendlar en hel del så jag får väl vara nöjd med det. Bara det inte skenar iväg allt för mycket nu under sommaren.

Ha det gött allihopa så ska jag försöka skärpa mig med att uppdatera bloggen.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kram själv, vilka jättefina bilder ni har tagit, det ser så himla mysigt ut.

2009-07-09 @ 09:46:08
Postat av: Anja

Roligt med massa bilder!

2009-07-09 @ 10:18:05
URL: http://anya.lustgas.nu/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0