Måndag. 1/6 -09

Usch vad dålig jag har blivit på att blogga. Förlåt.

En liten sammanställning av helgen:

Fredag.

Christer kom över på middag. Jag hade gjort en jättegod gryta på nötkött, krossade tomaten, bacon, paprika, champinjoner och grädde. Till det, ris och en grönsallad. Jag kunde ju ha skippat riset men det gjorde jag inte.
Efter middagen tog vi en lång kvällspromenad. Vi gick runt svaleboskogen, en liten skog alldeles i närheten full av granar, bokar, björkar, rönn, och ekar. Det doftar liljekonvaljer men jag kunde inte se några. Vi lyssnade på fågelungar i ett ihåligt träd. Det var jättemysigt.

Lördag.

Johan var iväg nästan hela dagen. Jag och barnen var ute på gården i det fina vädret. Många barn. Sen kom Anja, Idun och Signe och drack kaffe med oss och åt lite lunch (Om man ens får kalla snabbmakaroner med ketchup för lunch)
Johan besiktigade bilen. Den fick godkänt på det som inte blev godkänt förra gången men däremot så fick vi nya 2:or. Men dessa är ganska lätta att åtgärda.
Det bästa är att vi kan köra med bilen nu igen. För att laga en bil krävs det att man har bil.
På kvällen gick vi till Miriam och Martin. Martin fyller år idag (grattis) så de hade grillfest i hans ära. Det var jättetrevligt.







Haha, samma min på alla.

Söndag.

Gick ner till Johan på gamla gården. Snackade lite med Sally, en av våra tanter. Det var jättekul, längesen nu.
Sen gick vi upp till nya lekplatsen vid Henrik och Anja. Träffade Jennie från lisakursen. En jättego tjej som bor alldeles nära. Vi satt i solen och snackade medans barnen lekte. Sen kom Johan och vi åkte hem.
På kvällen tog vi en liten promenad och tittade på Henriks nya bil.

Ja, så såg min helg ut. Vad har ni gjort?

Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Anja

Jo på lördagen träffade jag min väldigt trevliga svägerska och drack kaffe med henne. Sedan åt vi en gourmé lunch!

2009-06-01 @ 10:49:41
URL: http://anya.lustgas.nu/wordpress/
Postat av: I våran lilla vrå

gör väll inget att du blivit lite dålig (enligt dig) på att blogga... ibland behöver man göra annat än att ägna tid åt bloggen! Har ju själv varit dålig på att titta in till dig, de bör jag verkligen skämmas över..å de gör jag! kram och ha de bra

2009-06-02 @ 15:55:20
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0