Söndag. 18/4 -10

Oj vad vi fick hjort mycket igår. Vi började dagen med att så lite. Tomat, ärtor och solros. Vi får se hur det tar sig, Mest för skoj skull.
Sen så började vi röja på vinden. Familjebostäder hade anordnat en röjardag. De hade satt upp containrar och så var myrorna här med en stor lastbil. Vi fick lämnat en massa saker. Sånt som vi inte fick sålt på kommersen innan vi flyttade. De har ju bara stått uppe på vinden och samlat damm. Känns gott i samvetet att äntligen fått i väg de.
Sen åkte vi ner på skolan som vi sökt till. De hade öppet hus. Det var mest för att bekanta sig lite mer med lokalerna och se lite folk som går där. De hade en basar och jag fyndade ett par helt nya gröna gardiner till vardagsrummet för 20 kr =)
Det känns pirrigt men ändå riktigt bra och jag hoppas verkligen att vi får börja där.
Den 23/4 ska vi på intervju.

Annars går det rätt så bra. Kolhydraterna smyger sig in både här och där. Det är verkligen kolhydrater i allt.
Det går verkligen sakta men jag går neråt iaf och det är det viktigaste. Även om jag hade önskat att det gått lite fortare.

Som det är nu så snittar jag  0,9 kg i månaden sedan nystarten i januari och det känns inte riktigt kul. Även om som sagt det viktigaste är att jag faktiskt går ner. 

 Det känns skönt att jag har börjat röra på mig lite mer nu igen också. Jag känner mig lättare och smidigare i kroppen och konditionen är bättre. Inte mycket men såpass att jag märker det. Backarna i slottsskogen har nog gjort sitt!

Ha de gött.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Minus är minus, jättebra jobbat :)

Och den där promenaden hem från Aura är kanonbra vardagsmotion :)

2010-04-19 @ 21:49:29
Postat av: Åsa (Valerina)

Och inlägget ovan var skriver av mig, Valerina, men det försvann visst när jag skickade inlägget,,,skumt.

2010-04-19 @ 21:50:11
URL: http://valerina.wordpress.com
Postat av: me

Hej Stina...läste din kommentar på min blogg...0,9 kilo tycker jag är bra Det är ju nästan 1 kilo...Du går ju ner och du jobbar på det!Vilket är jätte bra! Hade du ej kämpat hade du förmodligen stått still eller som i mitt fall gått upp i vikt!Fortsätt kämpa och fortsätt skriva din dagbok vad du äter så skall du se att när du har mera styrka eller när kroppen "vänder om"kommer du att gå ner mera!!!!! KÄMPA PÅ TJEJEN!

2010-04-21 @ 08:02:41
URL: http://semlabakelse.wordpress.com
Postat av: Malin

Hej Stina! Hur går det för dig med vikten? Hoppas allt är bra! Skriv snart igen! Kram Malin :)

2010-04-21 @ 10:05:34
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0