Tisdag. 30/3 -10

Ja igår var jag ju hos tandläkaren. Och jag vet inte om jag ska säga att det gick bra eller inte. Jag gjorde ju det jag skulle men jag mådde inget vidare. Gjorde en ut rensning av en tand och sen drog han ut en. Och det var nog det värsta utav allt. Plus att jag hade sån hjärtklappning. Johan som satt 2½ meter ifrån kunde räkna min puls bara genom att titta på halsen. Var ju så rädd och nervös innan och så lite adrenalin på det så.
Det gick ganska bra att borra. Bedövningen tog inte riktigt i början så han fick sticka in nålen rätt i nerven. AJ! Men efter det så släppte det. Sen skulle han ju dra ut tanden. Den satt precis brevid den jag lagade så det var lika bra att ta det när jag ändå var bedövad där. Och det gjorde inte ont men jäklar va obehagligt det var. Han bände och drog och tog nån grej och bankade loss den med. Det kändes som han bankade den rakt genom skallen för att plocka ur den från andra sidan. Usch. Sen blödde det som bara den och jag fick kväljningar flera gånger. Fick bita på en kompress.
Men det gick ju. Ska inte tillbaka förens i slutet av maj men då har vi å andra sidan bokat in 4 besök med en veckas mellanrum. Det är med skräckblandad förtjusning jag ska dit. Känns ju helt underbart att äntligen få fixat mina tänder, men usch. Jag är rädd alltså.

Dagen igår vart ju helt upp och ner iom att jag var hos tandläkaren. Men Johan hade förberett världens godaste mat iaf. som jag gjorde i ordning medans Johan hjälpte barnen med datorn.

Maten och stegen igår.

Frukost. 1 tallrik yoghurt och 2 mackor.
Lunch. Yoghurt.
Middag. Biffar med brieost i, broccoligratäng med bacon och en god sallad till.

Stegen. 4912.


Kommentarer
Postat av: Anja

Härligt att du går det gjort! Du är grym!

2010-03-30 @ 07:38:57
Postat av: Jen [-17,5kg]

tack, va snäll du är :) Har du fått paketet än? kram.

2010-03-30 @ 11:17:16
URL: http://myheavylifeisover.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt att det gick bra! :) Du kommer klara dom andra besöken med! :) Ha en bra dag! Kram

2010-03-30 @ 14:32:14
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: semlabakelse

vad bra att få detta avklarat...vi kvinnor klarar av det mesta!!:)lycka till i fortsättningen

2010-03-31 @ 04:23:19
URL: http://semlabakelse.wordpress.com
Postat av: Åsa (Valerina)

Duktigt jobbat hos tandis :)

2010-04-01 @ 22:06:15
URL: http://valerina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0