Äntligen!

Jag fick ju pengar i går så det bar iväg till Willys för att fylla skafferien. Va bra det kändes. Köpte en massa grönsaker, fruk och andra nyttigheter.
Det känns så himla bra nu. Jag är verkligen på gång. Och idag ska vi gå på en promenad me Emma och Niclas också. Känns bra för nu har vi inte gjort något på ett tag. Ska nog ta en liten promenad med ungarna strax också. Har lite fått det där att jag vill röra på mig, Tjohooo! Trodde inte att det var möjligt. Haha.

Eftersom vi handlade sent på dagen så vart inte gårdagen så bra i matväg.

Frukost: Kaffe.
Mellis: -
Lunch: -
Mellis: 1 vanlig hamburgare på McD (255 kcal !!!)
Middag: Spagetti och köttfärssås. ( Ja ja vet. Men de va de vi hade)
Kvällsmat: -



Dagens vikt: 110.3 kg.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag är ledsen, men du kommer aldrig gå ned i vikt om du fortsätter att hoppa över måltider. Den här dagen åt du ca 700 kcal (beroende på hur stor portion du tog till middag). Och alla kalorier intog du på em/kväll. Du borde äta i alla fall 1600 kcal per dag, för att kroppen skall man må bra och du skall förbränna. Det liksom kvittar om du motionerar om du äter så här tokigt. Visst, du kanske tappar några kilon genom att äta såhär, men det håller aldrig i längden. Och jag vet att du skrivit att ni inte haft några pengar, men vad har barnen ätit till frukost då? Inte en kopp kaffe väl?

Jättehärligt att läsa dock, att du känner att du är på gång och att du är laddad att ta tag i övervikten. Heja dig!

Och du, kom ihåg: Frukosten är dagens viktigaste måltid!

2008-08-19 @ 10:03:21
Postat av: Stina

Ja det där vet jag allt för väl och det är detta som är mitt allra största problem och det är därför som jag gått upp så här mycket i vikt från början.

Men nu är det ändring på det. Vi har en massa bra saker som jag kan äta till frukost och på dagarna.

Känns väldigt svårt för mig att få in det bara. Men jag har bestämt mig för att koncentrera mig på en sak i taget. Jusst nu är det fokus på frukost.

Tack så jättemycket för ditt engagemang (stavas det så??)

Sakta men säkert kommer jag få in alla rutiner och få i mig alla kalorier jag ska. Men jag vet av erfarenhet att jag lägger ner om jag tar allt på en gång.

Tack än en gång.

2008-08-19 @ 12:19:31
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Stina

Och jusst5 det barnen. Nej naturligtvis har de inte druckit kaffe till frukost. Men det fanns helt enkelt inget kvar till mig. Jag vet att jag också måste äta men barnen går först.

2008-08-19 @ 12:28:52
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Anna

Åh, jag vet precis hur det är att hoppa över måltider. Mitt tips är att bara bestämma sig för att äta var tredje timme oavsett om man är hungrig eler inte.

Jag kollar helt enkelt på klockan och var tredje timme MÅSTE jag äta nåt även om jag inte är hungrig. Det kan bli en knäckemacka, en frukt eller vad som helst bara jag käkar nåt.

2008-08-19 @ 13:25:00
URL: http://workoutgirl.wordpress.com
Postat av: Anna

Åh, jag vet precis hur det är att hoppa över måltider. Mitt tips är att bara bestämma sig för att äta var tredje timme oavsett om man är hungrig eler inte.

Jag kollar helt enkelt på klockan och var tredje timme MÅSTE jag äta nåt även om jag inte är hungrig. Det kan bli en knäckemacka, en frukt eller vad som helst bara jag käkar nåt.

2008-08-19 @ 13:26:11
URL: http://workoutgirl.wordpress.com
Postat av: whatthefuck

tack tack...



jag tänkte skriva mmmmmMcD´s... sen såg jag bilden !!! McSnusk, YICK!



Men du... du fuskar med dieten... det där är inge bra.... det ser ut som min dag, hahaha... vi måste skärpa oss! ;)

2008-08-19 @ 21:40:54
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0