Fredag.

Igår var vi äntligen på liseberg. Barne var överlyckliga. Fast de var lite sjuka och kraxiga.
Börjar med lite bilder där ifrån.
 
Konstsnö. Höjde stämmningen kan jag säga.

  
Sista gången på Cirkusexpressen.

   
Radiobilarna.

   
Jukebox. Lite läskig tyckte Hannah. 


 
Och så jag då.

Ja, kort sagt så hade vi det jättetrevligt. Men satan va dyrt allt är. Jag vet ju det och endå så blir jag lika arg varje gång.
Och hur förklarar man för barnen att de som går omkring med stoooora chokladkartonger har spelat för flera hundra kronor. Och hur förkarlar man för en 8-åring som har gjort 13 mål i basketkorgen på gympan i skolan att det är svåååårt att träffa en lite säck högt upp på en väggmed ett stort nät framför sig. Det stod en macho pappa brevid som skulle vinna ett gosedjur till sin dotter på typ 10 månader. Han kastade minst 13 gånger innan han gav upp. Det är 130 spänn bara där.
Inte lätt det där.
Men kvällen i sin helhet var jättetrevlig. På slutet började det regna men då var vi redan på väg hem. Hannah som faktiskt inte var frisk fick sig ett litet spel på vägen hem. Hon var besviken och missnöjd sa hon. Hon tyckte att vi sagt nej till allt och att hon inte fått någonting. Så vägen hem var inte den trevligaste. Men det la sig när vi kom hem. Vi gjorde ingen grej av det utan lät henne hållas. Men jäklar va jag fick bita mig i tungan. Jag blir själv så besviken när man tagis sig råd och det ändå inte räcker. Men hade jag sagt något så hade det bara blivit värre och hon hade kännt sig som världens dummaste. Hon har en benägenhet att ta på sig andras känslor och känna sig väldigt skylldig vår lilla Hannah. Undrar var hon kan ha fått det ifrån :S

Igår fick vi handlat också. Nästan all julmat är inhandlad. Ååh jag börjar få lite julkänsla. Mycke av den fick jag igår när barnen kom hem och visade upp alla jättefina saker de hade gjort i skolan. Myyyys!

Vet ni vad vi ska göra idag?! Klart ni vet, som jag har tjatat om detta.
Vi ska hämta nycklarna! Våra nycklar! Till vårt nya hem!
Åh det ska bli helt underbart. Men nu börjar hjärnan spöka. Har vi gjort rätta? Är den verkligen så bra som jag har fått för mig? Tänk om jag blir besviken!
Men NEJ! Allt är bättre än denna så de så!

Nej usch nu har jag huvudvärk.

Aja, gårdagens mat dårå.

Frukost: 1 macka och nutrilett.
Mellis:-
Lunch: Omelett.
Mellis:-
Middag: Pasta och köttfärsröra.
Mellis: Ehm, 4 mini munkar på liseberg.
Kvällsmat: 2 smörgåsar med stekt ägg.

Dagens vikt 101,8


Kommentarer
Postat av: camilla

Ja jag tyckte oxå det var svindyrt där!!

Knappt en "vanlig" fam har råd att åka dit....mycket trist tycker jag :(

Ha en bra dag

Kram

2008-12-19 @ 09:21:46
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0