Söndag.

Tack va söta ni är. Era komentarer värmer vekligen.
Igår kändes det bättre. Ylva, min kära moster sa att jag  inte får tänka på det negaiva utan bara på det possetiva. Och det ska jag verkligen försöka göra nu. Det finns de som verkar få näring av att sänka andra mänsikor. De vet exakt vad de ska säga för att det ska kännas som mest. Jag brukar kunna vara stark och inte ta åt mig. Särskilt iom att det alltid kommer fram på fyllan. Men nu när det har varit så mycke och jag redan är lite nere. Flugorna gör att jag har konstant panik tex. Så går de rätt in i hjärtat på mig. Jag VET att jag är på väg. Och jag VET att jag gör mitt bästa. Jag VET att jag inte gör detta för att jag är lat eller inte orkar engagera mig. Jag är SJUK! Men det är skitsvårt.
När det är så här så kan jag inte hjälpa att jag tänker att det är mitt fel att vi har det så här, ekonomiskt då alltså. Jag har varit sjukskriven i över 6 år innan dess mammaledig och sen ingenting. Jag hade alltså 0 kr i inkomst. Johan jobbade 2 jobb för att få det att gå runt och det gjorde det endå inte. Han blev utbränd och sedan sjukskriven han med. Jag har sånt fruktansvärt dåligt samvete för att det det blev och är så här. Och jusst det måste de hela tiden påpeka. Jag ska "rycka upp mig" " Så här kan ni ju inte ha det" " Men ni måste ju göra någonting" "Kan du inte ta ett lättare jobb"
Nej jag kan ju inte det.  Hade jag kunnat det hade jag gjort det för länge sen. Det är inget roligt att bidra till denna familjen med  6300 kr i månaden. Min högsta önskan är att kunna ha ett jobb. Lämna barnen i skolan, åka till jobbet, hämta baren, handla, laga mat. Ja ni vet. Vanligt svensson liv lixom.
Fan att jag ska ta åt mig av vad dom säger.

Vad hände med den possetiva inställningen??

Aja, skit samma. I natt har Idun sovit här. Jättemysigt tycker vi och barner älskar det. De räknade timmarna tills hon skulle komma. Sötingar. Nu har de badat alla tre och sitter och kolla Bollibompa och samtalar. Ja för det är det de göra. Samtalar. De lär varandra saker och pratar om special efekter och att läskiga saker inte är läskiga igentligen. De har bara gjort det på en dator. Haha. Dagens ungar kan mer än dagens pensionärer. :)

Maten igår var rätt okej.

Frukost: 2 skivor pågenlimpan
Mellis:-
Lunch: 2 Quornfileer med gröna ärtor, majs, gurka, och ett par oliver.
Mellis:-
Middag: Thaigryta på kyckling file och coccosmjökl. med ris.
Kvällsmat: 2 chokladdoppade coccos godisar, typ mini bounty.

Dagens vikt 104

Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

oooo han är modig den där Johan, jag skulle inte heller våga ;)



Ha en fin söndag, och keep up the good work :)

2008-11-16 @ 11:11:10
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Ylva

idag kom det lite possetivt det var ju meningen att ni fått en ny lägenhet o slipper det otrevliga som hände med grannen det skulle vem helst reagera på.Ett nytt liv börjar med flytten!!Se på mig så bra jag trivs fastän flytten var jobbig men det glömmer man.säg till om ni behöver hjälp. kramar moster

2008-11-16 @ 11:56:38
Postat av: Rantis

Hej!

Kikar in till dig och önskar dig en skön söndag!

2008-11-16 @ 15:15:09
URL: http://medsand.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0