Tisdag. 21/4 -09

Ja då var det tisdag igen. Och lisa. Har saknat det. Tänk att JAG kan sakna något sådant. Jag som alltid har ångest över allt sånt här. Det känns så bra!
Men ångesten finns fortfarande där. Men nu i form av att studera eller inte studera. Jag VET Att jag ältar men det får jag för detta är MIN blogg så det är JAG som bestämmer ;)
Alltså. Jag vill ju studera och det vill Johan med. Johan ringde försäkringskassan igår och frågade rent allmänt vad som gäller. Och jag har alltså inte rätt att testa på iom att jag bara haft ersättning sen januari. Den här jävla byråkratin alltså. Jag blir helt galen. Jag har ju varit hemma, och haft ersättning i flera år. Men det räknas alltså inte.
Och det är ju inte som att jag är frisk. Hade inte Johan studerat med mig så hade jag ju förmodligen inte klarat det.
Nog om det (for now ;))

Gi dagen igår blev inte riktigt som jag tänkt mig. Faktiskt så blev den en av mina sämsta dagar ur viktsynpunkt på länge. Hannah är ju dålig (fast idag är hon mycket bättre) och igår så var det drop-in i skolan som vi då missade. Hon var så ledsen, mest med tanke på att hon missade tigerkakan som de hade bakat. Så jag lovade henne att vi skulle baka en hemma istället. Okej. Men sen så ändrade hon sig till havreflarn och det var nästan bättre för vi hade allt som behövdes till det hemma. Sagt och gjort. Och som vanligt så kan jag ju inte hålla mig till att baka. Så där slank det ner ett par stycken. (Jag måste säga att dom blev väldigt goda, Stolt)
Sen höll vi på och tvätta och städa hela dagen (ÄCKEL VARNING) Det går springmask i barnens klass. Och självklart ska vi inte vara sämre. Så det var snarare sanering och medicinering som gällde igår.
Men iaf, det resulterade i att vi var helt slut på kvällen och Hannah hade önskar pizza i flera dagar. Hon tyckte att hon var ju sjuk så då kunde hon väl få det. :)
Ja, så igår så kom varken jag eller Johan på några vettiga motargument. (Läs vi orkade inte laga någon mat) Så det blev pizza till middag. Och Sofie var med och hämtade den och då blir det alltid någon dricka till. Antingen så charmar hon pizzagubbarna så vi får en på köpet eller så charmar hon farsgubben så de köper en.
Och sen när barnen somnat så fick jag syn på lite lördagsgodis som låg och skräpade i skåpet. Äh, tänkte jag. Lika bra att äta upp det så vi blir av med det. Delade med Johan så det blev inte många bitar men ändå!

Nu har jag iaf gått med i detta.

Så nu ska det bli ändring! Inga mera ursäkter!

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag mailade Anna om att jag ville vara med och hon skickade en lista på vad man skulle göra ;)

Har inte fått någon bekräftelse ännu så jag kommer inte in på sidan.

Kram

2009-04-21 @ 07:48:33
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Ladybug

Välkommen i Bloggers United - gänget. Tillsammans är vi starka.

2009-04-22 @ 10:27:01
URL: http://viktigaladybug.blogspot.com/
Postat av: Chrissan

Välkommen!

2009-04-22 @ 10:38:32
URL: http://chrissanssvammel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Välkommen in i gänget. Vissa dagar blir inte som man tänkt sig men det är bara att ta nya tag:) Lycka till!

2009-04-22 @ 16:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0