Torsdag. 9/4 -09

Skärtorsdag.
Denna dag firar kristenheten att Jesus  instiftade nattvarden. Bakgrunden var att Jesus den natten firade den judiska påskmåltiden tillsammans med Sina lärjungar.
Namnet kommer av "skära" som förr betydde "rena", vilket syftar på att Jesus tvättade lärjungarnas fötter före deras sista måltid.

Fast jag tycker denna är bättre.

Skärtorsdagen är enligt folktron framför allt den dag då häxorna begav sig till Blåkulla på lämpligt redskap. Detta förorsakade allehanda försiktighetsåtgärder i form av gömda kvastar och spisrakor, stängda skorstensspjäll och gevärsskott i luften för att försvåra häxornas förehavanden. En och annan påskeld kunde därtill råka bli för tidigt tänd.

Så ut och flyg med er systrar!!

Igår på lisa var det jättemysigt. Vi var inte så många vilket var lite synd, vi lagade
GI mat och hade jätte trevligt.

Idag ska vi åka och handla till påskafton. Vi ska vara hemma och så kommer det lite folk hit. Alla som vill är välkomna :)
Sen ska vi åka till min faster. Hon fyller år. Trevligt.

Dagens vikt 99,5



Kommentarer
Postat av: camilla

Och neråt på vågen igen ser jag :)

Heja!

Kör du efter GI?

Det har jag inte fattat ;)

Kul då kan jag slänga i väg ett par frågor till dig mé ju :)

Kram

2009-04-09 @ 14:22:15
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Sindyrella

Grattis till vikten, försår att du är lycklig!!!

2009-04-09 @ 21:53:10
URL: http://kristina-exanimo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0