Fredag. 16/1 -09

Ja så har ännu en vecka gått då. I går var hos försäkringskassan och träffade min nya handläggare. Hon var helt underbar. Inte så där försäkringskassig utan mera vanlig. Som man kunde snaka med på ett vanligt sätt. Jag hade föreställt mig henne som en grå gammal tant. Och så var hon en ugn fräsh tjej.
Så nu har vi kommit på en liten plan :) Ska kolla lite på det idag.

Fick min mens igår så nu sitter jag här med ont i magen och känner mig allmät olustig. Usch.

Jag har tänkt på en sak. När någon frågar mig hur mycke jag har gått ner, och jag säger nästan 25 kilo. Så blir de ju alltid jätteimponerade och säger "Men de e ju skitbra" eller "Åh va duktig du är"  Och då säger jag alltid "Ja men det har ju tagit jättelång tid" Varför gör jag det? Precis som att det är en mindre bedrift att ha gått ner långsamt. Alla kan banta. För att sedan gå upp igen. Men jag har faktiskt mer eller mindre sakta med näkert gått ner nästan 25 kilo på 2 år. Det är BRA det. Jag har hållit mig på banan någotsånär hela tiden. Visst går jag upp ibland men i det stora hela så går jag ju faktiskt ner.
Det ÄR ju skitbra. Eller hur!

Jag menar titta här.  Detta är ganska exakt 2 år sedan. Julafton -06



Och detta är julafton -08


Så visst är jag GRYM! Sluta nedvärdera dig själv Stina. Det är dags att du faktiskt fattar att du gör ett bra jobb!!!

Dagens vikt 101,2

-1,1

Start vikt: 112,6

Vecka 22 11,4

Total viktminskning 23,8 kg 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker faktiskt att det är ännu starkare gjort att gå ner långsamt. Jag menar, hålla diet en kort tid kan väl vem som helst göra men lägga om livsstilen och klara av det är verkligen bra gjort!!

Pepp i massor till dig!

Vida Winter

2009-01-16 @ 08:07:44
Postat av: Cilla

Håller med den som skrev här över, det är nästan starkare att gå ner långsamt än snabbt. Nu har du ju verkligen kämpat och hållit ut, många skulle ge upp efter några månader bara. Så var stolt och tänk vad du har åstadkommit :D grattis till viktnedgången! :)

2009-01-16 @ 08:50:38
Postat av: Anja

Du är super duktig Stina! Och jätte fin!



Många kramar!

2009-01-16 @ 08:58:08
URL: http://anya.lustgas.nu/Idun/
Postat av: I våran lilla vrå

Va kul att du hittade till mig!!!! Jag får nog oxå ta å läsa ikapp här, måste passa på att säga.. Vilken fin blogg du har!!



Ha det bra

2009-01-16 @ 09:08:42
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Veronika

Skitbra jobbat! Det syns verkligen i ansiktet också. :)

2009-01-16 @ 11:54:10
URL: http://minvikt.wordpress.com
Postat av: camilla

Men du WOW!! Skillnad som heter duga måste jag säga ;) Kanon bra jobbat!

Kramizz

2009-01-16 @ 13:25:20
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Postat av Askungen

Måste säga att det är helt otroligt gjort. Jag har inte tålamod att ta det långsamt. Jag behöver kickarna av att se vågen röra sig snabbt. Men så har jag heller aldrig lyckts få det att vara någon längre tid. Jag tittar ofta in här för att läsa din blogg och förundras. Jag beundrar dig.

kram

2009-01-17 @ 17:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0