Söndag.

I går var vi hos Irene. Jättetrevligt, som alltid där!

Häromdagen var vi i svartedalen. Eller svarte dalen som Sofie säger med norrlänsk dialekt, och isfiskade. Jäklar va rädd jag var hela tiden. Isen var nästan 25 cm tjock och alla sa att det var så säkert. Men sen frös det på igen, var plusgrader när vi kom dit och det började knäppa och låta i isen. Fy. Det var sjukt läskigt. Och ev ska vi dit idag igen.
Johan ar helt lycklig, han älskar och fiska, så jag får stå ut.

Och snart fyller jag 30 också. Jag har inte direkt någon åldersnojja men det är skrämmande att se hur fort åren går. Helt galet ju. Vet inte alls vad jag ska göra när jag fyller 30. Det blir väl ett vanligt kalas antar jag och lite fest på kvällen. Ska kolla om det finns någon gårdslokal här som vi kan låna. Annars får vi knö här i lägenheten. Det är ju lite bättre plats här än i gamla iaf. Och där har vi ju fått det att funka, så det löser sig alltid.

Skulle vilja åka och köpa grejer till lägenheten också. Vi måste ha minst en byrå till barnens rum och helst en till klädkammaren också. Vi får inte in våra kläder. Nu har vi alla i blå ikea påsar och det känns inte så bra. Hittar ingenting.
Men vad gör man när man har INGA pengar. Inte ens till mat har vi ju. Fick låna pengar av Hannah igår. Fy vad det kändes jobbigt.
Jag får pengar på fredag tror jag. Men då har vi ju ändå inte råd att köpa möbler. Fan vad jag hatar att inte ha pengar.

Dagens vikt. 102,3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0