Lördag. 18/7 -09

Ja nu var det ju några dagar sedan jag uppdaterade igen. Men inte så många ;)
Vad har vi gjort då. Jo fiskat så klart. Johan är helt inne i fisket nu och vi hakar på. Alltså vi tycker ju att det är mysigt vi med. I fredags åkte vi till Rådasjön igen. Birgitta var med. Barnen badade och vi grillade korv och fiskade. På vägen dit så åkte vi förbi Birgittas barndomshem där hennes bror bor nu. Han är väldigt aktiv inom fiske så han och Johan hade ju en del att prata om. Johan ska åka ut och fiska med honom någon gång nästa vecka.
Det var roligt att se hur hon bodde när hon var liten.

I går gjorde vi mest ingenting. Bakade muffins och Christer kom förbi. Pratade bla. om J. Edgar Hoover och hans maktstyre och Gudfadern filmerna. Att de var så bra. På kvällen så åkte vi ner till fiskehamnen och fiskade. Fick upp 6 mörtar. 1 var alldeles för stor (dem fick jag) så den släppte vi tillbaka. Ska ju ha dem som betesfisk.
När vi kom hem så tittade jag på tv. Först kom en dokumentär om J. Edgar Hoover. Och när den var slut så bytte jag kanal och då var där en dokumentär om Marlon Brandos liv och karriär. Dvs bla. om Gudfadern. Skumt va.

Idag var det tänkt att vi skulle ge Rådasjön en omgång till. Det skulle inte regna idag. Men det gör det. Än så länge iaf. Kan hoppas att det spricker upp.


Muffinsbak


Bad i Rådasjön


Svårt att få bra eld med sur ved.


Jag dårå.


I fiske hamnen. Äckel vatten. När svallvågor kom in så bubblade det från botten. Ligger nog en hel del fiskrens där och ruttnar. Det luktade inte mumma där kan jag säga. Men fisk fick vi ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0