Söndag. 1/3 -09

Blev inger bloggande i går som ni nog märkte.

Vi åkte upp till Svartedalen och fiskade. Jäklar va rädd jag var. Det tjongade som bara den i isen när vi kom. Och fortsatte så hela dagen. Man hörde hur det sprack både här och där. Men isen var tjock. Jättetjock. Så det var ingen fara. Men jag höll mig på torra land.
Höll i gång elden så när mina modiga (Johan, Hannah, Sofie, Christian och V) så kunde de värma sig.
Inte en endaste fisk blev det. Så det var tråkigt. Annars var det en superlyckad dag.

När vi kom hem hade vi mys med barnen. Tacos och film och lite godis.

Idag ska vi tvätta.

Dagens vikt 100,8

 **********

Uppdatering.
Jahopp. Så fick man tydligen inte tvätta på söndagar här. Varför? Söndag = vilodag eller vadå?
Det är så jäkla svårt att få tvättid här. Nu förstår jag varför.
Fan! Vi drunknar snart i tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0