Söndag. 8/3 -09

Internationella kvinnodagen.
Ja den måste jag ju sätta värde på nu när jag går på kvinno folkhögskolan och allt :)


Visste ni att denna bild kommer från kvinnorna i Amerika som under andra världskriget fick arbeta i fabrikerna medans karlarna var ute i kriget. När de sen kom hem så sparkade de tillbaka kvinnorna till köket. Eller försökte iaf. Många kvinnor ville inte veta av det utan hade fått smak på att bestämma över sig själva. Så de bildade en kvinnorörelse och denna bild var deras symbol. Männen tyckte att kvinnor var svaga och inte klarade annat än att laga mat och byta blöjor.

Idag känns det lite bättre. Henrik och Anja bjöd på middag i går. Precis vad jag behövde. Komma ut och träffa lite folk. De ät helt underbara och jag är så glad att vi har dem i vår närhet.
På slutet så spårade barnen ut lite gran så vi fick bryta upp tidigare än jag hade velat men det är sånt man får ta. Det var supertrevligt medans det varade iaf.
Och så fick jag hålla Signe en massa. Och hon var jätteglad och log åt mig en massa. Åh, hjärtsmält :)

Mamma är igång igen. Det gör mig ledsen. Särskilt nu när det händer så  mycket i mitt liv. Hade behövt henne nu mer än någonsin.
Hon ringde igår. En av hennes vänner hade dött. Antagligen supit ihjäl sig. Visste inte vad jag skulle säga. Är jätteledsen för hennes skull men när det är så här så känns det som det är så långt emellan oss. Och det gör ont. Vi som annars är så nära varandra. Hon var inte ensam iaf.

Idag ska jag städa. Kan jag inte få i ordning på det inre kaoset så får jag ge mig på det yttre.

Dagens vikt 101,1

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej vännen! Ååå vad jag håller med dig. Tänk om vi bott i samma stad. Tror vi hade varit bästisar då ;-) Var bor du föresten...?? Det vet ju inte jag... Vad jobbigt med din mamma, men som sagt jag vet hur det är. Min pappa och jag pratar inte med varandra längre (kanske jag berättat det förut)...och det är på MITT initiativ suck... tråkigt och ledsamt. Hoppas du får en riktigt mysig och lugn söndag. Själv ska jag jobba, som vanligt hihi. Stor kram från Maria

2009-03-08 @ 10:56:00
URL: http://mariashuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0