Lördag. 16/5 -09

Idag är idiotins, galenskapens och dårarnas dag. 53 593 galna tjejer och killar, gubbar och gummor, motionärer och elit ska trängas på Göteborgs gator i 21 km.
GALET!
Det roliga är att de springer precis utanför vårt fönster. Så jag kan stå här och titta sucka och känna ett litet sting av avundsjuka på de som springer.



Igår kom jag mig inte för att skriva någon blogg. Har ingen anledning men det blev helt enkelt inte av.

Det var jättemysigt i botaniska. Gick upp till den Japanska klippträdgården och det var helt underbart. Jag älskar kontrasten mellan mjuka, skira blommor mot kall hård sten. Och att de dessutom slingrade en liten bäck med porlande vatten som kom från ett gigantiskt vattenfall upp i från berget, gjorde det hela fulländat.

Dit måste jag en gång till i år (minst). Kanske när näsduksträdet blommar.



Smyvägde mig i morse och det ser lovande ut. Så inga utsvävningar nu i helgen så blir det nog ett bra resultat på måndag.
Gi är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0