Tisdag. 12/5 -09

Tack va söta ni är. Ja det är klart att jag fixar det här. Har redan bestämt mig för att mycket av vikten som jag gått upp är vätska efter helgens bravader. Idag visade vågen 100,8. Kunde inte låta bli att väga mig i morse. Var ju tvungen att kolla.

I går hände väl inget särskilt. En ganska lugn dag. Barnen var ute en hel del. Bra. Annars är Sofie lite svår att få ut. Hon vill mycket hellre sitta inne vid datorn eller tvn. Det får vi ta ur henne. Men det är inte lätt. Blir bråk och skrik.

Barnen tar det här med att mamma har flyttat väldigt bra. Var lite orolig där ett tag att de skulle bli ledsna Särskilt Hannah. Hon ville ju inte att mamma skulle åka och hälsa på Ylva ens. Utan längtade jättemycket efter henne då. Men jag tror att det hjälpte till en hel del att de var med under hela flytten. Och fick se vart hon bor nu och så. Men de pratar redan om att de vill åka och hälsa på snart.
Någon som har en bensinsnål BESIKTIGAD bil till övers.

Ja bilen ja, den är ett kapitel för sig. Nu är det körförbud på den igen. Måste antagligen byta hela handbromsen. Alltså själva "spaken"  och för att göra det så måste man hissa upp hela bilen och ta av hela underredet. Ett jävla jobb alltså. Och det är inte direkt så att vi har en bil lift på bakgården.
Plus att det blir en ganska dyr historia. Och pengar har vi inte. Så jag vet inte hur vi ska göra med skrutten.
Man känner sig helt handikappad utan bil. Det mesta går ju naturligtvis att göra utan. Men allt blir ju så mycket enklare när man har bil,. Tex att handla.



Annars är det lisa som står på programmet.
Vet inte riktigt vad jag ska göra idag men det ger väl sig.

Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Mammma

gött o läsa att barnen vill åka hit igen, där ser du med vikten det var vätska som mamma sa, du fixar detta, men du vet ju att det kan stå o stampa flera månader på samma ställe, innan det händer nåt igen puss o kram min duktiga tös

2009-05-12 @ 09:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0