Onsdag. 19/8 -10

I dag har tjejerna börjat skolan. Så nu är hösten här med mysiga kvällar i soffan, tända ljus, fantastiska färger och frisk klar luft.

Här kommer lite av det vi har gjort i sommar.


Gabriel ska tända grillen.


Love "the moviestar"


Sofie på Loves motorcykel.

 
 Love fiskar. 

 
 Hannah och Love gör vinbärssylt


Jag och Johan på väg till Ostindiefararens uterservering.


Mamma i "nya" bilen.


Packade bilen och gav oss iväg till Munkedal för att paddla och tälta. Hur mysigt som helst! Och tur med vädret hade vi också iaf till sista natten och dagen hem.


Sofie och Johan utanför kanotcentralen i Munkedal.


Hannah testar paddeln.


Ett helt fantastiskt vattenfall på väg mot vår udde.





Fika paus vid vattenfallet.


Åter på väg.

 
 Hannah och Sofie hjälper till att fixa ved.


Och dom håller fortfarande igång.


Vår fina udde.


Johan ute på morgonfiske i kanoten. En liten gädda på kroken.


Sofie hjälper till att rensa.


Bad vid udden.


Johans fina gös.


Sofies mini gös som släpptes tillbaka och simmade iväg.


Fikapaus på väg hem.


Det regnade en hel del.


Fick en liten gädda på vägen.

Efter kanotsemestern så bar det av till mamma i Lidköping. Där var det kultur och porslins festival som öppnades av bla Eric Saade.


Hindernaaaa!


Festival!


FESTIVAAAAL!!!!


Dagen efter gick vi till Rörstrand där man fick dreja.




Mamma som velat dreja sedan hon var liten fick äntligen chansen att prova.


På fredagen kom Henrik, Anja, Idun och Signe.


Och på kvällen var det Timotejis tur att stå för underhållningen.
Hannah, Sofie och Idun fick autografer.


På lördagen var det dags för kaffe på Rörstrand. Kaffe och tårta och behåll muggen, 25 kr.
Lååång kö vart det. Men vi fick våra muggar tack vare min tappra mamma som köade i över en timme!


Hannah, Sofie och Idun gjorde små konstverk som skall sättas samman till en mosaik.


Jag blev så sugen när de andra drejade så jag testade jag med.

Ja det var några bilder från det vi gjort. Blev långt men ändå har jag bantat ner det så mycket jag kunnat.

Med maten går det bra igen. Har satt igång efter sommaren och har tom fått mamma till att pröva lchf. Hon har gått ner 1 kg sedan i söndags. Bra jobbat mamma!
 
Min vikt kommer på måndag.

Hej hopp!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Å vad roligt att du är tillbaks här! :) Och vad mycket roligt ni hittat på i sommar. Bilden med vinbärssylten var så kul, gick det att få rent barnen efteråt haha? Min dotter brukar också göra sylt av blåbär och andra bär och hon lyckas alltid med att få fläckar som inte går bort på kläderna. Men huvudsaken är att barnen har roligt, lite fläckar får man leva med. :)

Kram!

2010-08-19 @ 21:21:09
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: Åsa (Valerina)

Wow, vilka friluftsmänniskor ni är :) Fina bilder :)

2010-08-20 @ 22:19:54
URL: http://valerina.wordpress.com
Postat av: Anja

Kul att se bilder!!

2010-08-21 @ 21:01:10
Postat av: Pärlan

Vad mysigt ni verkar ha haft det och vad fin du är! :)

2010-09-02 @ 11:22:52
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0