Torsdag. 26/8 -10

Dagarna rullar på och barnen trivs i skolan. Än sitter inte rutinerna men det ska de väl göra snart.
Annars har det inte hänt så mycket sedan sist.
I måndags var vi hos Birgitta som fyllt år. Hon bjöd på jättegod sallad och vi hade det riktigt mysigt.
I tisdags gjorde vi ingenting och likadant igår. Vi var och handlade lite på eftermiddagen bara.
Jag vet att ni förmodligen är rätt trötta på att höra detta vid det här laget men jag är så förbannat trött på att aldrig ha pengar. Nu är det värre än värst iom att vi byter system. Från A-kassa/försäkringskassa/Soc till CSN. Det blir ett massivt glapp då första utbetalningen inte är för än i slutet av september. Som det ser ut nu så har vi inte ens pengar till alla räkningar och mat och kläder och sånt som behövs kan vi leta i stjärnorna efter.
Det är så otroligt knäckande och jag har känt mig deppig för det här hela veckan.
Blä!
Nu ska jag väcka barnen och få dem till skolan.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Usch jag lider med er!! Jag vet hur det känns att ha dåligt med pengar...levde ensam med min dotter i ca 6år (innan jag flyttade till min sambo). Tjänade dåligt och det jag fick i lön gick till räkningar och sen fanns det knappt nåt kvar. Nu har jag skitkass mammapeng från Försäkringskassan, men som tur är så tjänar min sambo bra så vi klarar oss.

Hoppas det löser sig på nåt sätt så ni klarar er tills pengarna kommer! Kramis!

2010-08-26 @ 16:24:42
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0