Sammanfattning 2009.

 Ja, Jag tänkte göra en liten sammanställning av 2009, lite sent kanske men här kommer den iaf. 

 
~Januari~

Flyttade från vår gamla lägenhet i slutet av December så mycket kretsade kring att få i ordning här hemma. Det var lite fix och trix innan vi fick det som vi ville och mycket att köpa in så det tog sin lilla tid.
Det var en massa strul med bredbandet iom flytten så vi var utan i flera dagar! Huvva vad det var jobbigt.
Jag blev faster igen. Eller hon kom ju på självaste Nyårsafton vår alls charmtroll men träffade henne inte förens 2009 så det får komma med här.


Vi var och isfiskade. Och jag var rädd mest hela tiden. Det var jättemysigt men som sagt när det sjöng i isen så var jag jätterädd och ingen fisk fick vi heller.


 

 ~Februari~

Målade min fösta tavla! Och blev dessutom supernöjd. Hängde upp den i sovrummet.
Fyllde 30 år och hade den bästa födelsedagen ever. Trevligt på dagen med släkt och vänner och senare på kvällen, fest. Fick Lips av Johan och sjöng så det stod härliga till hela kvällen!



Fick en massa presentkort på IKEA så vi kunde handla till lägenheten
Sofia fick en son, Cosmo!
Började på LISA projektet.


~Mars~


 Lisa är i full gång och det går jättebra!
Annars fylls dagarna med det gamla vanliga.
Går mot ljusare tider och jag känner mig nedstämd som vanligt. Och glad på samma gång. 

 
 ~April~

Åker och fiskar på Öringpremiären. Fick ingen fisk men hade det jättemysigt jag och Johan. Hade med kaffe och mackor och solen sken.
Vårvärme kom till stan och vi påskpysslar och fixar fint.
Träffar Sofia och Cosmo.
Lisa går fortfarande bra men det är ansträngande. Jag är trött så trött när jag kommer hem.
Funderar på framtiden och vad jag ska göra med den och bestämmer oss för att börja plugga.
Sofie fyller 7 år! Min lilla tjej har blivit så stor!
Valborg firade vi i Slottsskogen med Mamma, Henrik, Anja,  Idun och Signe. Majbrasan var bäst tyckte barnen och det var häxor som var svarta i ansiktet som tände den. Trummorna dundrade uppifrån skogen och det var lite läskigt.


~Maj~

 
Mamma flyttade upp till Lidköping. Lite läskigt och ledsamt var det allt. Och ibland känner jag att vi bor så långt ifrån varandra. Men ändå, var jag jätteglad för hennes skull (är det fortfarande) och det visade ju sig att vara ett av hennes bästa beslut någonsin, att "flyttahemifrån"
Flytten gick bra och riktigt smidigt efter lite ventilation från min och Henriks sida.
Och mammas lägenhet var jättefin!
Var i botaniska trädgården med Lisa-gänget och tittade på blommor. Jättemysigt.
Och tittade på galna människor som sprang långt.
Var på intervju på folkhögskolan ochdet kändes jättebra.


~Juni~


 Var hos mamma och hade det mysigt.
Röstade.
SOMMARLOV.
Avslutning på Lisa. Hade en riktigt trevlig kväll med kubb, glada människor och god mat.
Blev reserv på folkhögskolan och framtidsplanerna blev omkull kastade. Bara till att börja om och tänka.
Blev uppäten av mygg.


 ~Juli~

 
Fiskade, fiskade och fiskade. Mysigt!
Var hos Mamma och tja, fiskade.
Var på allsång!



Badade en massa!
Blev uppäten av mygg igen.











Johan fyllde 31!



Jag var på Marstrand med Bettan och såg Stefan Andersson.








 ~Augusti~


Var hos mamma och jag fick min första fisk på kastspö.


 

Christer var med hos Mamma



 Plockade svamp och såg en älg.



Fiskade en massa men fick ingen fisk.

Var på Kalaset och tittade på Stefan Andersson tillsammans med Christian och Vilma.
Johan hjälpte till att förtöja och kasta loss (heter det så) Ostindiefararen.
Sen festade vi med Bästaste Christian och Bästaste Bettan.





Skolan börjar igen.
Jag var på Liseberg med Lisa-tjejerna!

Bästa Mostern fyller 70 år och den firas först här och sedan på restaurang! Mysigt!




 ~September~

 
Tandvärk, bölder och förkylningar!
Var hos mamma och hos moster och åt surströmming =)


~Oktober~

Gympa, 30-års fest och träffade min arbetspsykolog.
Känns rätt så bra.



Halloween! Och pumpasoppa!

 ~November~

Hannah 9 år! Tandvärk. Gick till tandläkaren!!
Gjorde en massa tester som jag fick grymt bra resultat på.
Hannah tog sin första medalj i gymnastik! *stolt*
Jag och Johan tillsammans i 14 underbara år!
Var hos mamma och firade 1:a advent. Mys!

~December~

 Luciafirnade på skolan. Luciafirande hos Irene. Jul! En jättebra jul med massa god mat och klappar.
Nyår hos Birgitta och Henrik och Anja.

 ~*~

Utöver detta så har bloggen mest vart fylld av viktuppgång och nedgång, tandvärk och dålig ekonomi.

Under 2009 har jag gått ner hela 1,9 kg. Det är inte mycket men det är ett minus iaf och det är det som är det viktigaste. Att jag inte går upp mera.

Nu är det 2010 och jag kan bara se ljust på framtiden. Visst kommer vi ha motgångar men vi är betydligt bättre rustade att ta de som de kommer än vi varit någon gång.


Kommentarer
Postat av: från moster Ylva

Hej vilken fin årskrönika du hade gjort du skulle bli journalist som skriver så bra. Tack för att även jag fick vara med i den fotot på mig kan väl diskuteras enligt min bedömning men din mamma tyckte det var bra.1000 kramar Ylva

2010-01-16 @ 16:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0