Fredag. 12/3 -10

Oj vad jag grejade igår. Städade hela lägenheten. Höll på hela dagen. Så skönt när det var klart! Blev många steg.

Idag har barnen studiedag. Skönt att slippa ställa klockan, även om det aldrig blir någon direkt sovmorgon att tala om.  Halv sju gick jag upp idag.
Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. Måste tvätta iaf. Har inte mycket kvar nu men det är skönt att bli av med det sista. Dukar, gardiner och udda plagg som alltid ligger längst ner i tvättkorgen.

Med maten går det sådär. Tycker att det är svårt. Jag vill dra ner på kolhydraterna. Men då blir jag inte mätt. Då måste jag öka på fettet, så då gör jag det men får ändå i mig lite för mycket kolhydrater och då blir det ju inte alls bra. Tror att det är därför som jag står still. Samtidigt så vet jag att det traditionella sättet att gå ner i vikt inte passar mig alls. Att äta få kalorier på en dag. Har vart så sugen på kvällarna nu ett tag och det vet jag beror på satt jag äter för mycket kolhydrater. Igår tex så åt jag pasta. Visserligen dinkelpasta med lågt GI men dock kolhydrater. Och det tiggar mig direkt. Det går så bra på dagarna men sen åt eftermiddagen/kvällen så blir det svårare.

Men det är bara att kämpa på. Det tar ju tid att få in nya rutiner och mönster det vet jag..

Maten och stegen igår.

Frukost. 2 ägg med smör.
Lunch Omelett.
Middag. Köttfärssås med dinkelpasta.
Kvällsmat. Lite rester från middagen.

Stegen. 16821 varav 3518 (31 min) var snabba.

Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Erika

Känner igen det där! Har ätit lchf i två månader och första gick jag ner massor men nu den andra händer ingenting :( Det är så frustrerande :(

2010-03-12 @ 09:09:15
URL: http://roadtriptolife.blogg.se/
Postat av: me

åt du nåt sallad igår?

2010-03-12 @ 09:55:42
URL: http://semlab.blog.se
Postat av: Pärlan

Jag vet exakt hur det är. Så fort jag börjar äta kolhydrater så kan jag inte sluta. Dock så har jag inga direkta problem med pasta. Men typ vitt bröd och sådär.. :/

2010-03-15 @ 17:53:44
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0