Måndag. 1/3 -10

Mars redan! Nu kan man börja känna ett slut på den här vintern. Det känns inte riktigt lika långt till våren.
I går gjorde vi inte mycket. Kände mig bakis av allt sött jag åt i förrgår. Städade undan lite och tog en liten promenad. Men det var verkligen inte lätt att få upp någon fart igår. Jäklar vad halt det var. Vatten ovanpå is eller slask var det överallt så jag fick ta små steg. Gillar inte när man inte kan ta ut stegen ordentligt. På sina ställa fans det en liten plätt med barmark och det kändes helt befriande att gå där.
Ja, jag kom ut iaf och det är det viktigaste.

Idag ska jag till tandläkaren. Fy! Jag är så jäkla nervös. Även fast jag vet att de inte ska göra något idag. Bara undersökning och ett par röntgenbilder. Men bara tanken på att gå dit gör mig nästan yr. Uscha!

Maten och stegen igår.

Frukost. 2 morgonrunda med ½ avokado.
Lunch. Omelett.
Middag. Moussaka. med ostsås gjord på lite dinkelmjöl.
Kvällsmat. Morgonrunda med ost och 1 talrik naturell yoghurt.

Har bestämt mig för att väga mig på måndagar i stället. Det har ju alltid varit min vägdag och det känns mer naturligt att göra det första dagen i veckan.

Steg. 6210 varav 3020 (26 min) var snabba.


Så, veckans vikt. 98,9

-1,4

resultat sedan nystarten (101,4kg)  -2,5 kg

(Just det. Jag har lagt in 99,9 bilder under mina mål. Ingen rolig syn. Men förhoppningsvis så blir det roligare när de andra bilderna kommer upp också. )


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tösen min, det går åt rätt håll. Du är ju jätteduktig, håller tummarna för tandläkarbesöket, men jag vet att det kommer att gå bra, älskar dej.

2010-03-01 @ 10:06:22
Postat av: Pärlan

SV: Tack så jättemycket! :) Hon hade även en utmaning januari-februari som jag inte var med på. Man ska ju inte vara med om man vet att man inte klarar det eller har tiden, för då blir det inge bra alls. Bättre att sätta upp egna mål då! :) Du är jätteduktig med dina promenader! Jag har lätt för att sätta upp för höga mål, men då blir jag istället så besviken när jag inte klarar dom och känner mig typ helt misslyckad och då blir det lätt att bara ge upp och tröstäta (så funkar jag iaf, hehe). Kramar!

2010-03-01 @ 15:23:12
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Jessica

Grattis till minuset :D Jättebra ju! Lycka till hos tandläkaren nu, kommer gå bra ska du se! Peppkram

2010-03-01 @ 17:43:56
URL: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Åh, tack så mycket! :) Eller hur, aldrig mer! Vi kommer fixa det här galant! Och särskilt bra går det när man har så mycket stöd från andra!! :)

Och så jäkla sjukt bra att du väger 98!! Du är så jäkla duktig! :D Gud vilken skön känsla. :) Det borde vara ett slags mantra: Aldrig mer tresiffrigt! ;)

2010-03-01 @ 19:01:07
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Åsa (Valerina)

Bra jobbat att komma ut och promenera i halkan :)

2010-03-01 @ 22:21:23
URL: http://valerina.wordpress.com
Postat av: Pärlan

Hur bra som helst med vikten ju! :D Kämpa, kämpa! Du är skitduktig!!

2010-03-03 @ 12:51:10
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Pärlan

SV: Tack så jättemycket! Jag tänkte att andra kanske ville höra min vikthistoria, för jag är ju ganska ung och har inga graviditetskilon på mig som har gjort att jag har gått upp i vikt. Någon annan dag ska jag skriva om hur det var när jag var liten. För jag har aldrig varit smal. Klart vi aldrig ger upp, vi fortsätter att kämpa var eviga dag, trots att vissa dagar är skit så fortsätter vi kämpa! Och vi kommer också klara det! :) Kram!

2010-03-03 @ 17:09:42
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0