Söndag. 14/3 -10

Pi-dagen idag tydligen. Tycker det är roligt att google har olika "bilder" på olika dagar. Alltid lär man sig något.
När Hannah var liten så kunde hon inte säga Sofie. Så hon kallade henne helt enkelt för Pi. Så idag är det Sofies dag =)


"Pi"


Hannah.


Det är någon som har kastat pärlsocker över hela stan. Gatorna är täckta av dessa söta små kulor. Ja för jag vägrar att inse att det faktiskt är SNÖ!

I går var jag ensam större delen av dagen. Johan var iväg på Indus och grejade. En kompis stora träbåt som ligger på varv och som Johan hjälper till att få i ordning till sommaren (kan ju hoppas att den blir klar iaf)
Sofie var hos en klasskamrat och Hannah var hos en kompis på gården. Lugnt och skönt med anda ord =)

Plockade lite och diskade undan i lugn och ro lyssnade på musik och läste lite. Skönt att kunna göra sånt ibland utan att bli avbruten hela tiden.

Maten igår var ingen höjdare alls. Massa onyttigheter.

Frukost. 2 ägg.
Lunch. 1½ våffla med grädde och sylt.
Mellis. 2 ägg.
Middag 2 pitabröd med köttfärs och sallad.
Kvällsmat. 1 bit rabarberpaj med glass.
Kvällsmat senare. 1 bit rabarberpaj med glass.

Stegen. 5098 varav 0 var snabba.

Fick en sån skön känsla igår när jag var ute och rökte. Klockan var halv sju. Det var fortfarande lite ljust ute och jag  hörde en koltrast. Sånt kan fylla hela kroppen med någon slags osynlig kraft. Ett välmående som bara kan komma av moder natur själv. Sånt som vi inte kan påverka.

Håll ut mina vänner. Snart ÄR det vår!


Kommentarer
Postat av: Erika

Ibland får man ha såna här dagar. Det måste man få unna sig ibland. Imorgon är en ny vecka och då tar vi nya friska tag :)

Kram

2010-03-14 @ 18:25:00
URL: http://roadtriptolife.blogg.se/
Postat av: Åsa (Valerina)

Röker du? Haha nu blev jag förvånad,,,,,,jag hade ingen aning om att du rökte och på nåt sätt hade jag nog fått för mig att du inte gjorde det :D

Min dotter kom igår och sa att vi var tvungen att äta paj idag (engelska pie) eftersom det var pi-dagen,,,,,men det slumpade sig så att jag faktiskt hade planerat att baka pizzabullar idag så det dög ju lika bra :)

2010-03-14 @ 21:47:06
URL: http://valerina.wordpress.com
Postat av: Pärlan

Ja, jag hoppas verkligen att våren kommer snart! Är så trött på den här jäkla snön och nu är det snorhalt ute! :(

2010-03-15 @ 17:58:18
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0