Söndag. 16/5 -10

Igår hade jag sån huvudvärk på morgonen eller ja hela förmiddagen faktiskt. Det släppte lite senare på dagen så vi gick ut på en liten promenad. Det var varmt och fuktigt ute. Väntade nästan att det skulle börja åska vilken sekund som helst. Kanske därför jag hade sån huvudvärk.

Vi gick ner till hamnen en sväng. Barnen var inte så jätte på så det blev en ganska kort promenad.
Men vi kom ut iaf.





Under brofästet kan man hitta lite vad som helst. En bil tex.
En annan sak vi hittade var en alkis som inte kunde gå. Han hade en hund med sig och stöp i buskarna mitt framför ögonen på oss. Och som dom underbara människor vi är så hjälpte vi honom såklart. Det visade sig att Johan kände honom lite från förr. Han hade vart tillsammans med en av våra gamla kompisars mamma.

Han bodde på vägen hem till oss så Johan tog hunden och så följde vi honom hem. Men han kunde knappt gå. Han gick helt böjd åt ena sidan så han höll på att ramla hela tiden. Tillslut så fick Johan hålla honom i handen men det gick inte så mycket bättre det. Vi kom iaf hem till honom tillslut och då sa han att han hade ont i ryggen. Vi frågade hela tiden om han hade ont för det såg inte bra ut men då sa han nej. Iaf så ringde vi efter en ambulans. De kom tillslut och tyckte att något inte riktigt stod rätt till så de tog honom med till sjukhuset.
Han tackade flera gånger och var så tacksam. Han hade inte kunnat ta sig hem utan oss.
Det kändes bra.

Sen gick vi och handlade och gick hem och lagade mat och hade myskväll. Jag åt både godis och ostbågar och tortillabröd. Inte alls bra. Men jag var så jäkla sugen. Men jag ska inte deppa för det. Det var ju ett val jag gjorde och nu är det gjort. Bara att komma igen. Jag ser det inte som ett misslyckande. Gör man det så är man farligt ute tror jag.
Inget är förbjudet. Jag väljer bort vissa saker bara och ibland så väljer jag att äta vissa saker. Så enkelt är det.

Idag vet jag inte vad vi ska göra. Det är grått och trist ute men ganska varmt.

Ha de gött.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej hej! Kul att hittat min blogg och tack för din fina kommentar! =) Jag ser att det går jättebra för dig också, och du har så roliga bilder på vägresultatet! =) Vi hörs! =)

2010-05-16 @ 11:55:32
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: Junitjej

En sådan fin blogg du har!!

2010-05-16 @ 17:18:05
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0